הרבנות הראשית דחתה את חגיגות יום ירושלים

היות ועל פי לוח השנה "נופל" יום ירושלים השנה על מוצאי השבת, הוחלט ברבנות לדחות את קיום האירועים ליום ראשון, זאת כדי למנוע חילול שבת המוני

חדשות כיפה אורי פולק 16/04/12 10:34 כד בניסן התשעב

הרבנות הראשית דחתה את חגיגות יום ירושלים
ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה, צילום: ePublicist-cc-by-nd אילוסטרציה

כל האירועים המתוכננים לחגיגות "ליל יום ירושלים" יועתקו ליום ראשון ולא יתקיימו במוצאי שבת, על פי המועד המקורי בלוח השנה - כך על פי החלטת הרבנות הראשית שהתקבלה היום (שני) והופצה לכלל הרבנים, ראשי הישיבות והאולפנות בישראל, במטרה למנוע חילול שבת במסגרת ציון האירועים ההמוניים בבירה בפרט וביתר ערי ישראל בכלל.

כמו כן הוחלט כי במקרים בהם ל"ג בעומר (לא רלוונטי לשנה זו) "נופל" במוצאי שבת, יועתק טקס הדלקת המדורות והאירועים השונים ליום ל"ד בעומר, אף זאת על מנת למנוע חילול שבת מצד ארגונים ומשפחות אשר התכוונו מראש לציין את האירוע במוצאי השבת ולהיערך אליו עוד בעיצומה של השבת. במקרה כזה תדחה גם החופשה במוסדות החינוך כבכל שנה בעבר, אלא ביום ל"ד בעומר, זאת כדי לחזק את ההחלטה על דחיית מועד הדלקת המדורות והאירועים הציבוריים.

בשנה שעברה החליטו הרבנים הראשיים, לאחר התייעצות עם הרב עובדיה יוסף, לדחות את אירועי ל"ג בעומר מחשש לחילול שבת. "בדורות האחרונים יש רבים גם שאינם מקפידים במצוות, שבאים להתפלל ולהדליק מדורות, יש חששות כבדים של חילול שבת ח"ו, כשל"ג בעומר חל ביום ראשון בשבת". כתבו הרבנים הראשיים, שציינו כי כי "לאחר התייעצות עם גדולי הרבנים בארץ הקודש ועל ראש צבאם הוד קדושת מרן גדול הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א, הוחלט לדחות את הדלקת המדורות ממוצאי שבת ליום ראשון, במשך היום כולו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן