"בית הלל": אל תשרפו חמץ, תרמו אותו לנזקקים

ארגון הרבנים יוצא בקריאה ציבורית שלא לשרוף חמץ מיותר לפני הפסח, אלא להשתמש בו לעשיית צדקה. הרבנים קוראים להשתמש גם בחמץ טהור ולתרום אותו לנזקקים שאינם יהודים

חדשות כיפה אורי פולק 27/03/12 23:18 ד בניסן התשעב

"בית הלל": אל תשרפו חמץ, תרמו אותו לנזקקים
booleansplit-cc-by, צילום: booleansplit-cc-by

ארגון הרבנים "בית הלל" קורא לציבור הדתי שלא לשרוף חמץ מיותר לפני חג הפסח, אלא לתרום אותו לנזקקים יהודים ושאינם יהודים. במסגרת פרויקט "ביעור חמץ", קרא ארגון הרבנים "להשתמש בחמץ לעשיית צדקה, במקום לבער את החמץ במדורה או למכור אותו לאדם שאינו יהודי".

ב"בית הלל" הסבירו כי על אף המצווה על השבתת החמץ מהבתים בערב הפסח, שבא לידי ביטוי בשריפת החמץ במדורה בערב החג, הרי שפעמים רבות נוהגים לשרוף חמץ שניתן לנצל. "לפעמים אנו מבערים דברים שאינם אסורים להחזיק בפסח - למשל קטניות לאשכנזים - אבל לא יחזיקו מעמד למשך החג. זאת ועוד, עינינו רואות שיש כאלה ששורפים שקיות ואריזות, שכמובן אינם "חמץ" ובכך מזהמים את האוויר", מסבירים בארגון.

כפועל יוצא, ב"בית הלל" מציעים כי את החמץ שניתן לשמור עד לאחר חג הפסח ניתן יהיה למכור באופן מרוכז במכירת החמץ הרגילה, כדי לחלקו לעניים לאחר החג. "עבור העניים מדובר בהפסד מרובה ולכן מותר למכור חמץ לכתחילה לצורך זה", מנמקים בארגון.

כמו כן, את החמץ שלא יחזיק מעמד עד לאחר החג, כמו לחם ומוצריו, מציעים ב"בית הלל" להעביר "לאנשים נזקקים שאינם יהודים אשר לא חלים עליהם האיסורים של חמץ בפסח". הרבנים קוראים "לתרום את כל סוגי החמץ ובכך 'כל דיכפין ייתי וייכל'".

את החמץ שלכם אתם מוזמנים למכור גם אצלנו בכיפה.