מכה לרבצ"ר: רב חיל האוויר לא יודח מצה"ל

מפקד חיל האוויר דחה את המלצת הרבצ"ר להדחת סא"ל הרב רם משה ראב"ד מצה"ל, אך קבע כי הוא יסיים את תפקידו כרב חיל האוויר

חדשות כיפה אורי פולק 10/01/12 10:12 טו בטבת התשעב

מכה לרבצ"ר: רב חיל האוויר לא יודח מצה"ל
יהונתן בן דוד, במחנה, צילום: יהונתן בן דוד, במחנה

סא"ל הרב רם משה ראב"ד נועד הבוקר (ג') עם מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, שנעתר לבקשתו לסיים את תפקידו כרב חיל האוויר, לאור התנהלותו בשבוע שעבר ששיאה בהתפטרותו מתפקידו כרב האחראי על המסלול לשירות חרדים בצה"ל.

בפגישה שהתקיימה בין השניים, הדגיש הרב ראב"ד כי פעל במסירות למען שירות החרדים בצה"ל והביע את התנצלותו על האופן בו התפרסמה עמדתו בימים האחרונים. מפקד חיל האוויר העיר לרב ראב"ד על האופן הלא מקובל בו פעל וקיבל את התנצלותו. בנוסף הדגיש את חשיבות שירות החרדים בצה"ל ואת המחויבות להמשך תהליך מוצלח זה.

השיחה התקיימה הבוקר כהמשך לבירור שהחל בשבוע שעבר על ידי הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ, בסיומו החליט הרבצ"ר להדיח את סא"ל הרב ראב"ד מצה"ל. מפקד חיל האוויר דחה אפוא את החלטת הרבצ"ר והחליט לאפשר לרב ראב"ד לסיים את תפקידו.

כפי שדווח בכיפה, בשבוע שעבר הודיע סא"ל הרב ראב"ד על התפטרותו מתפקידו כרב הצבאי של פרויקט שח"ר לשילוב חרדים בצה"ל. הרב ראב"ד, שהיה חבר הוועדה שקיבלה לבסוף את ההחלטה לפיה חיילים דתיים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים, טען כי הוא "לא יכול לקחת אחריות על הקרע".

במכתב ששלח לראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, הסביר סא"ל הרב ראב"ד כי "במצב הנוכחי איני רואה את עצמי יכול להיות חלק מהנהלת התכנית בתפקיד רב ויועץ. אני מקווה שהאחראיים יקבלו החלטות שיעצבו את התוכנית כך שיתאפשר לאדם חרדי שהחליט לצאת לפרנסתו והתייעץ עם רבותיו להגיע לתוכנית שח"ר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן