רב חיל האוויר מתנצל: "מעוניין להמשיך בתפקידי עד תום כהונתי"

במכתב ששלח לראש אכ"א ולמפקד חיל האוויר, חזר בו סא"ל הרב רם משה ראב"ד מכוונתו להתפטר מצה"ל וביקש להמשיך בתפקידו כרב חיל האוויר, עד תום כהונתו

חדשות כיפה אורי פולק 05/01/12 21:33 י בטבת התשעב

רב חיל האוויר מתנצל: "מעוניין להמשיך בתפקידי עד תום כהונתי"
יהונתן בן דוד, במחנה, צילום: יהונתן בן דוד, במחנה

סא"ל הרב רם משה ראב"ד, שהתפטר מתפקידו כרב האחראי על תוכנית שילוב החרדים בצה"ל, חוזר בו מכוונתו להתפטר מצה"ל. היום (ה') שלח הרב ראב"ד מכתב התנצלות לראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, ולמפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, ובו הוא מבקש להמשיך לכהן בתפקידו כרב חיל האוויר, עד לתום כהונתו.

במכתבו ציין רב חיל האוויר כי הוא לא התכוון להתפטר מצה"ל אלא רק מתפקידו כרב המלווה את פרויקט שח"ר לשילוב חרדים בצה"ל - ממנו הוא מתכוון לפרוש. באשר לתפקידו כרב חיל האוויר, ביקש סא"ל הרב ראב"ד לסיימו, כפי שתוכנן מראש, בקיץ הקרוב.

בראשית השבוע הבא צפוי הרב ראב"ד להגיע לשיחת בירור עם מפקד חיל האוויר, שאמור לקבל החלטה סופית בעניינו.

כפי שדווח בכיפה, שלשום הודיע סא"ל הרב ראב"ד על התפטרותו מתפקידו כרב הצבאי של פרויקט שח"ר לשילוב חרדים בצה"ל. הרב ראב"ד, שהיה חבר הוועדה שקיבלה לבסוף את ההחלטה לפיה חיילים דתיים יחוייבו להשתתף בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים, טען כי הוא "לא יכול לקחת אחריות על הקרע".

במכתב ששלח לראש אגף כוח האדם בצה"ל, האלוף אורנה ברביבאי, הסביר סא"ל הרב ראב"ד כי "במצב הנוכחי איני רואה את עצמי יכול להיות חלק מהנהלת התכנית בתפקיד רב ויועץ. אני מקווה שהאחראיים יקבלו החלטות שיעצבו את התוכנית כך שיתאפשר לאדם חרדי שהחליט לצאת לפרנסתו והתייעץ עם רבותיו להגיע לתוכנית שח"ר".

בעקבות המכתב זומן הרב ראב"ד ללשכתו של הרבצ"ר, תא"ל הרב רפי פרץ, אשר ערך לו שיחת בירור ובסיומה החליטלהמליץ לראש אכ"א להדיח את סא"ל ראב"ד מתפקידו הנוסף כרב חיל האוויר, זאת בעקבות התנהלותו הבעייתית.