מהפכה כשרה בתל אביב

המועצה הדתית מדווחת על עלייה של 15% בכמות המסעדות הכשרות בתל אביב. דתיים, צאו לבלות

חדשות כיפה אלעד רותם 17/02/09 00:00 כג בשבט התשסט

מהפכה כשרה בתל אביב
יוני טובלי, צילום: יוני טובלי

עלייה משמעותית בכמות תעודות הכשרות בתל אביב: לעומת 707 מסעדות ובתי מזון שקיבלו תעודת כשרות בשנת 2006, בשנת 2008 קיבלו 785 מסעדות ובתי מזון תעודת כשרות מהרבנות תל אביב-יפו, כך עולה מנתונים שמפרסמת המועצה הדתית ת"א-יפו. העלייה המשמעותית היא בתחום מסעדות ומזנונים - כעשרים מהם קיבלו תעודת כשרות בשנתיים שחלפו. בין מקבלי ההכשר הטריים- מסעדת פאשה הבשרית, מסעדת חומוס אשכרה, מסעדת סודוך, חלק מסניפי ארומה, חלק מסניפי קפה גו וחלק מסניפי מקדונלדס, המסעדה החלבית מתוקה, פאפגיו, קפה קפה, פיצה פנו וחטאים מתוקים.


מדובר בעלייה של 15% במספר בתי העסק שקיבלו תעודת כשרות מהרבנות בתל אביב, והדבר תואם את המגמה של פתיחת מסעדות גורמה כשרות כפי שתיאר אותה כבר לפני כשנתיים מבקר הגורמה של עיתון תל אביב, רמי סימני: "יותר ויותר מסעדות גורמה כשרות נפתחות... מה שגורם לי לתענוג היותר גדול, הוא מספר הפניות של מסעדות גורמה לא כשרות, שפתאום גילו את הקהל האנין הכשר - ומתכננות להפוך לכשרות".


דרישה של הציבור (בתמונה מסעדת חטאים מתוקים)


אלדד מזרחי, יו"ר המועצה הדתית תל אביב-יפו מסר כי "זה לא סוד שלמעלה מ-70% מהציבור בישראל מקפידים על רמה כלשהי של כשרות, עובדה שהוכחה ע"י סקרים מקצועיים. לשמחתנו גם בתל אביב יש דרישה של ציבור גדול להימצאות תעודת כשרות בבתי האוכל, ובעלי העסקים זיהו זאת ורואים זאת כחלק מהשירות ללקוחות. יחד עם זה, בשל המשבר הכלכלי בו אנו שרויים אנו צופים כי בשנה הקרובה מגמת העלייה תיעצר, והמשבר שפוקד את העסקים הקטנים בוודאי ישפיע על בתי האוכל שתחת פיקוחנו".


בין המסעדות התל אביביות הכשרות השוות ביקור, ניתן למנות את אל גאוצו בשדרות רוטשילד, אוליב לייף במלון שרתון, חומוסיית הבשרים אפנדי, ומסעדת השיפודים בוסי שבשכונת התקווה. שחף, בליין דתי תל אביבי, טוען כי בסצנת המסעדות הכשרות התל אביביות מובילה באדולינה החלבית שבנמל תל אביב, עקב המיקום האטרקטיבי שלה. "יש ביום שישי גם בראנץ בבוטיק חטאים מתוקים, שם צריך להזמין מקום מראש. אני ממליץ גם על אלתר-נתיב הוותיקה שנותנת מענה לפגישות עסקים וימי הולדת".


אז יש לאן לצאת בתל אביב?

"בהחלט כן. הייתי כמובן שמח אם היה יותר, אבל בהחלט כן. עם זאת, לדעתי יש עדיין למסעדות הכשרות מה להשתפר, גם באיכות האוכל וגם בטיב השירות. תל אביב עדיין לא מגיעה לרמה של ירושלים, בירושלים עדיין יותר קל לי לצאת למסעדה טובה".