פחות ילדים יותר עצים

במטרה לצמצם את פליטת גזי החממה בישראל, קרא אמש ח"כ אופיר פינס להגביל את שיעור הילודה בישראל

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 03/12/09 00:00 טז בכסלו התשע

פחות ילדים יותר עצים

חבר הכנסת אופיר פינס קרא אמש (ד) להגביל את שיעור הילודה בישראל על מנת לצמצם את פליטת גזי החממה. על-פי הערכות המשרד להגנת הסביבה בשנים הקרובות צפויה בישראל עלייה ניכרת בפליטת גזי חממה בשל גידול הריבוי הטבעי. בכינוס לקראת ועידת קופנהגן, בנושא משבר האקלים, אמר פינס: "חייבים להציל את המצב ואם אנחנו רוצים להמשיך לעשות ילדים בלי סוף, זה לא יצליח... אם זה באמת איום קריטי, אז לפחות נתחיל לדון בנושאים הכבדים"

"האם ישראל יכולה להמשיך להיות בקצב גידול טבעי של מדינת עולם שלישי בגבולות כל-כך קטנים, באיומים סביבתיים כה גדולים - זוהי שאלה שעלינו לשאול אותה".


אם לא יהיו עצים במה ישחקו הילדים? (צילום: lepiaf.geo-cc-by)


לפני פינס זה היה פרעה

"על ריבוי של בעלי חיים הוא לא מדבר" טוען בתגובה ד"ר שוסהיים ראש עמותת "אפרת" הנלחמת בהפלות. "זה מקומם לשמוע וזאת הצעה מטופשת. העם היהודי איבד 6 מיליון איש בשואה ובנוסף קיימת התבוללות ענקית שמגיעה ל80% -העם היהודי הולך ופוחת. המקום היחיד שבו יש גידול בילודה בעם היהודי זה מדינת ישראל ועדיין זה לא מגיע לעולם הערבי שבו כמעט ואין הפלות. בן גוריון, שהיה מאותה מפלגה של אופיר פינס, הבין את הצורך העצום וקרא להגברת הילודה וחילק פרסים לאמהות שהביאו 10 ילדים". ד"ר שוסהיים אף מצא למקרה מקבילה היסטורית, "בעברו של העם היהודי היו כאלה שרצו להפחית את הילודה, אבל לפני פינס זה היה פרעה. והתגובה אז הייתה "כן ירבה וכן יפרוץ" . אנחנו בטוחים שהתשובה של העם היהודי תהיה גם הפעם הפוכה-להגביר את הילודה, וזאת הדרך היחידה שנישאר פה ונבטיח שלא נהיה מיעוט בארץ הזאת".

"בכל דור עומדים עלינו לכלותנו -והקב"ה מצילנו מידם" אומרת רבקה שמעון, מדריכת כלות ותיקה, שגם היא נזכרת במצרים העתיקה. "זה ממש מזכיר לי את גזרות פרעה, לפרעה היה רעיון אחד ולאופיר פינס רעיון אחר. זה כמובן הבל הבלים, פליטה של גזי חממה נגרמים ממיליון דברים אחרים. הפתרון שלי למר פינס הוא שבמקום להושיב את כולנו בערים, שייתן לנו לגור בגב ההר ואז יהיה פתרון לצפיפות פר מטר. אם נתיישב ברמת הגולן ובסיני לא תהיה צפיפות ואנחנו כמובן נשמח לכך מאוד".

"אין לנו שום זכות מוסרית להגביל ילודה ואין סיבה לעשות את זה", אמר ח"כ גלעד ארדן בתגובה לדברים, "מה שצריך לעשות זה פרויקט לאומי של חיסכון באנרגיה, להפסיק לבנות תחנות פחמיות מזהמות ולעבור אנרגיה מתחדשת ותחבורה ציבורית. אם נעשה את כל זה לא נצטרך לעבור לצעדים כה קיצוניים ולא מוסרים".