הרב בורשטיין מכחיש: "איני תומך בעלייה להר הבית"

ראש מכון פוע"ה הופתע לגלות כי שמו הוזכר ב"מקור ראשון" לצד רבנים שתומכים בעלייה להר. "הדברים אינם נכונים, איני יודע מהיכן נלקחו", הבהיר

חדשות כיפה דויד ליבנה 31/12/17 16:46 יג בטבת התשעח

הרב בורשטיין מכחיש: "איני תומך בעלייה להר הבית"
הרב מנחם בורשטיין, צילום: יח"צ מכון פוע"ה

"הדברים פשוט אינם נכונים ואיני יודע מהיכן נלקחו", כך הגיב הרב מנחם בורשטיין על הפרסום ביום שישי האחרון ב"מקור ראשון" לפיו הוא תומך בעלייה להר הבית. במודעה שתלה במסדרונות ישיבת מרכז הרב הבהיר הרב בורשטיין כי "כבר פסק דברים ברורים מורנו ורבנו מרן ראש הישיבה הרב אברהם אלקנה שפירא זצ"ל".

מכתב ההכחשה של הרב בורשטיין

מכתב ההכחשה של הרב בורשטייןצילום: יהודה וולד

שמו של הרב בורשטיין, ראש מכון פוע"ה, הוזכר שלשום במדורו של ארנון סגל דף הבית, יחד עם שמותיהם של כמה עשרות רבנים - חלקם חיים היום וחלקם כבר הלכו לעולמם - שהביעו את תמיכתם בעלייה להר הבית. לצד חלק מן השמות הובאו ציטוטים שבהם מעודדים הרבנים את הנושא.

בין היתר צוינו שמותיהם של הרב שלמה גורן, הרב מרדכי אליהו, הרב חיים דרוקמן, הרב דוב ליאור ועוד. שמו של הרב בורשטיין כאמור צורף לרשימה שלא בדעתו, והוא מיהר להבהיר את עמדתו. 

בתגובה לדברים הפנה ארנון סגל לכתבה בכיפה מתאריך 30.03.14, שבה פורסם כי שורת רבנים פנו במכתב לראש הממשלה בבקשה לאשר הקמת בית כנסת בהר הבית. על המכתב חתום בין היתר גם הרב בורשטיין עצמו.

בריאיון שנתן אז לכיפה הסביר הרב בורשטיין את הצטרפותו למכתב, ואמר: "אני נגד עלייה להר הבית בגלל שכך מקובל עלינו מהפוסקים. עם זאת, לצורכי כיבוש ביקש הרב מרדכי אליהו שנבנה בית כנסת על הר הבית שהכניסה תהיה ממקום מותר, ולא ניתן יהיה לצאת ממנו למקום האסור.

"הכותל השתרש בטעות כמקום הקדוש ביותר, והאבסורד היה שחיילי צה"ל שהגיעו במלחמת ששת הימים, עברו את הר הבית וירדו לכותל. אנחנו רוצים מקום בתוך הר הבית שעליו אין שום מחלוקת הלכתית ושיהיה מוסכם על כולם.

"המצב היום הוא ש'הר הבית לידנו' וצריך שיהיה מצב של 'הר הבית בידנו', זאת יחד עם שמירה על הגדרים יחד עם שמירה על מצב של כיבוש ההר והשארתו בידיים ישראליות. חייב להיות ברור שהר הבית נמצא בידנו", הוסיף.

ביום רביעי שעבר פורסם לראשונה בכיפה כי תנועת בני עקיבא החליטה בוועידת ההנהגה לעודד את חבריה לעלות להר הבית, ולהנהיג יום מיוחד בשנה שיעסוק ב"דרישת המקדש". ההחלטה מחייבת את אנשי ההנהגה ואת עובדי התנועה.