חדשות כיפה

הרב בורשטיין מכחיש: "איני תומך בעלייה להר הבית"

ראש מכון פוע"ה הופתע לגלות כי שמו הוזכר ב"מקור ראשון" לצד רבנים שתומכים בעלייה להר. "הדברים אינם נכונים, איני יודע מהיכן נלקחו", הבהיר

הרב מנחם בורשטיין

הרב מנחם בורשטייןצילום: יח"צ מכון פוע"ה

"הדברים פשוט אינם נכונים ואיני יודע מהיכן נלקחו", כך הגיב הרב מנחם בורשטיין על הפרסום ביום שישי האחרון ב"מקור ראשון" לפיו הוא תומך בעלייה להר הבית. במודעה שתלה במסדרונות ישיבת מרכז הרב הבהיר הרב בורשטיין כי "כבר פסק דברים ברורים מורנו ורבנו מרן ראש הישיבה הרב אברהם אלקנה שפירא זצ"ל".

מכתב ההכחשה של הרב בורשטיין

מכתב ההכחשה של הרב בורשטייןצילום: יהודה וולד

שמו של הרב בורשטיין, ראש מכון פוע"ה, הוזכר שלשום במדורו של ארנון סגל דף הבית, יחד עם שמותיהם של כמה עשרות רבנים - חלקם חיים היום וחלקם כבר הלכו לעולמם - שהביעו את תמיכתם בעלייה להר הבית. לצד חלק מן השמות הובאו ציטוטים שבהם מעודדים הרבנים את הנושא.

בין היתר צוינו שמותיהם של הרב שלמה גורן, הרב מרדכי אליהו, הרב חיים דרוקמן, הרב דוב ליאור ועוד. שמו של הרב בורשטיין כאמור צורף לרשימה שלא בדעתו, והוא מיהר להבהיר את עמדתו. 

בתגובה לדברים הפנה ארנון סגל לכתבה בכיפה מתאריך 30.03.14, שבה פורסם כי שורת רבנים פנו במכתב לראש הממשלה בבקשה לאשר הקמת בית כנסת בהר הבית. על המכתב חתום בין היתר גם הרב בורשטיין עצמו.

בריאיון שנתן אז לכיפה הסביר הרב בורשטיין את הצטרפותו למכתב, ואמר: "אני נגד עלייה להר הבית בגלל שכך מקובל עלינו מהפוסקים. עם זאת, לצורכי כיבוש ביקש הרב מרדכי אליהו שנבנה בית כנסת על הר הבית שהכניסה תהיה ממקום מותר, ולא ניתן יהיה לצאת ממנו למקום האסור.

"הכותל השתרש בטעות כמקום הקדוש ביותר, והאבסורד היה שחיילי צה"ל שהגיעו במלחמת ששת הימים, עברו את הר הבית וירדו לכותל. אנחנו רוצים מקום בתוך הר הבית שעליו אין שום מחלוקת הלכתית ושיהיה מוסכם על כולם.

"המצב היום הוא ש'הר הבית לידנו' וצריך שיהיה מצב של 'הר הבית בידנו', זאת יחד עם שמירה על הגדרים יחד עם שמירה על מצב של כיבוש ההר והשארתו בידיים ישראליות. חייב להיות ברור שהר הבית נמצא בידנו", הוסיף.

ביום רביעי שעבר פורסם לראשונה בכיפה כי תנועת בני עקיבא החליטה בוועידת ההנהגה לעודד את חבריה לעלות להר הבית, ולהנהיג יום מיוחד בשנה שיעסוק ב"דרישת המקדש". ההחלטה מחייבת את אנשי ההנהגה ואת עובדי התנועה.

31.12.2017

1. מפחיד (המום)

נשמע כמו גל איומים נגד רבנים התומכים בעליה להר הבית

דווח על תגובה לא ראויה
01.01.2018

2. ל-1 אתה טועה (ומטעה)

נשמע כמו גל שקרים של תומכי העליה בכל מחיר,
גם בלי טהרה,
גם בלי ציות לגדולי ישראל (אפילו אלו התומכים בעליה) שלא לומר בזיונם,
גם למקומות שאי אפשר להתיר.

לשקר אין רגלים!

דווח על תגובה לא ראויה
01.01.2018

3. די כבר לרבני ה"חרדים עם כיפה סרוגה" (נו באמת)

זה לא באמת דיון. הוא מניח יסודות לעצמו ועליהם הוא בונה בניינים חלולים.

עם כל הכבוד לציטוט מנפש החיים, שהוא דרך אגב חדש מאין כמוהו בהשקפת הרבנים לאורך הדורות, יש כאן שיקול אסטרטגי חשוב הרבה יותר- מי יאחוז במקום, אנחנו או הם?

כאשר השבנו לידנו את שטח הר הבית, והרבנות פספסה הזדמנות היסטורית והחליטה שלא ניתן לעלות כלל ואין שום פתרון, לא הייתה לנו שום טענה נגדית כאשר דרשו את השטח בחזרה. וכעת? העם מתחיל להתעורר- אנחנו רוצים את שלנו, את של אבינו!

עכשיו מעבר- יש כאן צורך לאומי- רבנים שלא מזהים את זה הם עיוורים, וכן- מותר לי לחשוב ככה.

תכלס לעניין הלכתי- אין כאן כמעט כלום, זה כבר כלכך נדוש לפתוח את כל החלק העיוני שוב. הטעם הידוע "אולי זה לא בדיוק המקום שבו מותר לדרוך בהיתר", נו באמת, יש כאן דברים חשובים יותר על המאזניים. גם חז"ל הבינו את זה בתקופתם כשהם קבעו את הכלל בעצמם- "טומאה דחויה בציבור".

לדוגמה, הפוסק בעל כפתור ופרח כתב בח"ו- "רבינו יחיאל דפריש ז"ל אמר לבוא לירושלים, והוא בשנת שבע עשרה לאלף השישי, ושיקריב קרבנות בזמן הזה. ואני מטרדתי להשלים עמו המלאכה לא שאלתיו מה נעשה מטומאתנו... אנכי בדרך לפני שילה שב למקומי, נזכרתי הלכה שאין לחוש על הטומאה כדאמרינן [=כמו שאנו אומרים] ב[מסכת] תמורה... שקרבנות צבור דוחין את השבת ואת הטומאה".

אני לא רוצה לפתוח את הדיון "האם ניתן לחדש את עבודת הקורבנות כיום", יגיע היום והדיון הזה יהיה רלוונטי מספיק בע"ה, כרגע פשוט מספיק שתפסיקו להפריע ותנו לעם ישראל לבטא את הצורך הבוער הפנימי שלו לשוב לאותו "בית תפילה" המאחד את העם!

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הרב רצון ערוסי צילום: שרון חן

לחיצות ידיים בפרס ישראל? "כפייה נגד הדת"

קרא עוד