סטודנטים נגד מרצים באוניברסיטת בן גוריון

פער הדעות וההשקפות בין מרצים לסטודנטים, שוב נחשף. לאחר שמרצים באוניברסיטת בן גוריון גייסו כספים כדי לממן טקס ופרס ל'שוברים שתיקה', יוצאים סטודנטים רבים בקמפוס נגד המהלך וקוראים לנשיאת המוסד לבטל את הטקס

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/11/16 07:39 א בחשון התשעז

סטודנטים נגד מרצים באוניברסיטת בן גוריון
Tomasz Bidermann / Shutterstock.com, צילום: Tomasz Bidermann / Shutterstock.com

המרצים מימנו פרס ל-'שוברים שתיקה'? הסטודנטים לא מוכנים לעבור על זה בשתיקה. במכתב שנשלח אמש לנשיאת אוניברסיטת בן גוריון, רבקה כרמי, ביקשו לא מעט סטודנטים מהאוניברסיטה לאסור את קיומו של טקס הענקת הפרס לארגון השמאל הקיצוני בתחומי הקמפוס.

כפי שפורסם אמש ב'כיפה', סגל ההוראה של אוניברסיטת בן גוריון גייס כספים יחד עם סטודנטים בקמפוס לצורך הענקת פרס אלטרנטיבי לארגון "שוברים שתיקה". זאת לאחר שביוני האחרון הודיעה נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, על ביטול הענקת "פרס ברלסון" ע"ש יצחק רבין, בסך 20 אלך ש"ח, לארגון. כעת דורשים סטודנטים מהאוניברסיטה לאסור את קיום הטקס בתחומי המוסד.

על פי הודעת סגל האוניברסיטה שמימן את הפרס האלטרנטיבי, טקס הענקת הפרס תוכנן להתקיים בשבוע הבא, בתוך קמפוס האוניברסיטה. הטקס נושא את הכותרת 'מחוץ לקונצנזוס', ויכלול הרצאה של הסופר עמוס. במכתב שנשלח לנשיאת האוניברסיטה על ידי הסטודנטים נכתב כי "ביוני האחרון נקטת במעשה אמיץ וביטלת את הענקת פרס ברלסון לארגון שוברים שתיקה. על אף הביקורת הרבה עמדת מאחורי החלטתך והנה הגיעה שעת מבחן נוספת. קריאתם של ארגון שוברים שתיקה יחד עם ארגון בצלם לפעול נגד ישראל לסיום 'הכיבוש', שנאמרה באו"ם רק לאחרונה, היא קריאה לפגיעה בריבונות ישראל ובדמוקרטיה והינה ההוכחה הניצחת כי ארגון זה עומד מחוץ ל'קונצנזוס הלאומי', אותו טיעון בגינו ביטלת את הענקת הפרס בפעם הקודמת".

עוד נכתב כי "לא נעמוד ונשתוק כאשר נציגי ארגון שוברים שתיקה מחפשים בכל פעם מחדש את דרכם לקמפוס להשמיע את שקריהם". מאז שליחת המכתב הצטרפו לתא 'ישראלים' תאים נוספים, ביניהם 'אם תרצו', תא לביא ותא יש עתיד. אלו יתאחדו במטרה משותפת ומתכננים לפעול כנגד קיומו של הכנס. דוד אבריאל, יו"ר תא ישראלים בבן גוריון: "דבר לא השתנה מיוני האחרון במהותו של ארגון שוברים שתיקה, ועל כן אין סיבה שישתנה סטטוס הכנסתם לאוניברסיטה והענקת הפרס, גם אם מדובר ב'יוזמה פרטית'. לא יכול להיות שמרצים באוניברסיטה יקיימו אירוע המתיימר לדבר על בגידה ונאמנות ועל קונצנזוס לאומי, בעוד שהם מארחים ומעניקים פרס לארגון שכל מהותו הוא בגידה במדינה ובערכיה הציוניים. חשוב לנו להבהיר שאין לנו בעיה ממשית עם קיום הרצאתו של הסופר עמוס עוז, על אף שאינו עומד בדעה אחת עימנו. מחאתנו היא אך ורק על הימצאותו של ארגון שוברים שתיקה בתחומי הקמפוס ועל טקס הענקת הפרס לארגון. כפי שציינו גם במכתבנו לנשיאת האוניברסיטה, אנו לא נשתוק על כך ולא ניתן לאירוע המבזה הזה להתקיים".

(צילום: צילום מסך)

נשיאת האוניברסיטה, רבקה כרמי, שוהה בחו"ל ולא יכלה להגיב לדברים. אך דוברות האוניברסיטה התייחסה אתמול , לבקשת 'כיפה', לעצם גיוס הכספים והענקתם לארגון 'שוברים שתיקה'. בתגובה נאמר בין היתר כי "מדובר ביוזמה פרטית של מרצים באוניברסיטה המבקשים לקיים פעילות בתחומי הקמפוס ולהעניק פרס אלטרנטיבי לפרס ברלסון אותו העניקה האוניברסיטה לא מכבר. נכון לעתה, לא הוגשה בקשה לקיום האירוע כנדרש מהתקנות לקיום פעילות ציבורית ופוליטית בתחומי הקמפוס ולכן ממילא טרם אושרה".