גירוש מסתננים? רוב הציבור בעד

בסקר שנערך בקרב האוכלוסייה היהודית עלה כי 51% מגדירים את השוהים הבלתי חוקיים כמהגרי עבודה, ורק 23% הביעו התנגדות לגירושם

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/18 11:55 טו בשבט התשעח

גירוש מסתננים? רוב הציבור בעד
הפגנת מסתננים, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

58% אחוזים מהציבור בעד גירוש מסתננים, כך עלה בסקר שנערך על ידי מכון "הגל החדש" בקרב מדגם מייצג של 500 איש במגזר היהודי. לעומת זאת, 23% ענו על השאלה "האם ישראל צריכה לגרש שוהים בלתי חוקיים?" כי מדיניות הממשלה בנושא זה שגויה. שאר הנשאלים לא הביעו עמדה. 

עוד עלה מהסקר, שנערך עבור "ישראל היום", כי 51% מגדירים את השוהים הבלתי חוקיים כמהגרי עבודה ו-37 אחוזים מגדירים אותם כמבקשי מקלט מדיני. השאר השיבו כי אינם יודעים כיצד להגדירם. התשובות שהתקבלו תואמות את הנתונים של רשות ההגירה והאוכלוסין, לפיהם מתוך 12,136 בקשות מקלט שהוגשו, רק 11 התקבלו והוכרו כפליטים: עשרה מהם מאריתריאה ואחד מסודן.

כמו כן, 63% מהנשאלים השיבו כי ההחלטה לגרש שוהים בלתי חוקיים למדינה שלישית באפריקה היא החלטה נכונה, לעומת 20% שטענו כי ההחלטה שגויה.

הנסקרים נשאלו גם עם איזו משתי האמירות הם מסכימים: מאות אלפי יהודים הגיעו לאושוויץ מכיוון שרוב ארצות העולם לא היו מוכנות לתת להם מקלט ולכן לישראל, כמדינה יהודית, יש חובה מוסרית לקלוט פליטים ולא לגרש מסתננים בלתי חוקיים, ומנגד - מדובר במהגרי עבודה ולא בפליטים שמבקשים מקלט ולכן אין למדינת ישראל מחויבות מוסרית לאפשר להם לשהות כאן.

59% השיבו כי הם מסכימים עם הטענה השנייה, לעומת 24% שבחרו בטענה כי על ישראל חובה מוסרית לקלוט את המהגרים ולא לגרשם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן