שאל את הרב

קשר עם ההורים של אבא

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 03/05/24 11:55 כה בניסן התשפד

שאלה

שלום וברכה

אתן רקע קצר , הורים גרושים כבר כמעט 20 שנה לא בקשר עם סבא וסבתא שלי מצד האבא כמעט 10 שנים , אף פעם לא באמת דאגו לי לא התקשרו בימי הולדת , חגים לא באמת עניינתי אותם(לא אהבו בגלל אמא שלי) אבא שלי גם היו תקופות שהיינו בקשר ותקופות שלא (אמא שלו תמיד הייתה יודעת להסית) .

עכשיו ילדתי ופתאום הם מעוניינים לראות את הילדים שלי , את אבא שלי אני מכבדת (סלחתי לו על הרבה דברים) הוא רואה אותם בא אלי אבל לא מעוניינת שהם יראו אותם , גם אמא שלי מאוד קשה לה עם זה , היא האמא שהייתה בשבילי ועדיין בשבילי והם לרגע לא היה אכפת להם ממני . אמא שלי מאוד פגועה מהם ולא מעוניינת שהם יזכו לראות אותם! ואני מבינה אותה ומכבדת אותה

אז מצד אחד יש את אבא שלי שאני מכבדת אותו אבל מצד שני את אמא שלי שלעולם לא עזבה אותי או אכזבה אותי !

אשמח לדעת מה אפשר לעשות ?

תודה וחג שמח ????????

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אפשר להפגש עם הסבא והסבתא (מצד האבא) בלי שהאמא תדע, כך כל הצדדים יהנו וישמחו, הסבא והסבתא כנראה מבוגרים וכדאי לתת להם מעט נחת, ואפילו שעשו טעויות בחיים, אבל תמיד דרכי תשובה לא ננעלו. על כן ראוי לאפשר מפגש בדרך שלא תפגע באמא (אולי מחוץ לבית, באויר וכדו'). באופן עקרוני כבוד אב ואם זה בדבר שנוגע אליהם, אבל על מעשה הבן והבת שלא שייך אליהם אין כאן גדרי כבוד או"א, ולכן אין האמא יכולה וצריכה להפגע מכך שהמחותנים שלה רואים את הילדים. אדרבא יוסיף שמחה בעולם.

שבת שלום

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

כתבות נוספות