אחרי הראיון המדובר לחדשות סוף השבוע עם דנה וייס, שבו סיפק אביב גפן שלל הצהרות על קירוב לבבות בין הציבור החרדי לחילוני וזכה לצד תמיכה גם למתקפות, מגיע סרטון נוסף שבו הוא מדבר על הראייה המחודשת שלו בכל הנוגע ליהדות.

גפן נכח השבוע באירוע פרטי בביתו של הרב יצחק שפירא לשיח על אחווה ופיוס. בין הנוכחים במקום היו אנשי רוח, רפואה, אלופים בצה"ל ומובילי דעה בציבור החילוני והחרדי.

בסרטו שהפך תוך שעות לוויראלי, גפן נראה אוחז במיקרופון ובמונולוג ארוך למדי חולק עם הנוכחים בחדר את משנתו לגבי השסע בין החילונים והחרדים, כיצד הוא כאדם המכריז על עצמו כאתאיסט הגיע בתקופה האחרונה לתובנה כי עליו לשנות את דרך החשיבה שלו, תפישת עולמו לגבי העלייה לתורה של בנו ומה הוא מתכוון לעשות כדי להבטיח שהפילוג לא יחמיר.

"אני אתאיסט וחילוני אבל כן עולות בי שאלות לגבי החיים כל הזמן. הגענו לקיטוב מסוכן מאוד. פילגו אותנו, אני טוען שמאחורי כל זה עמד משהו מאוד חכם שנוסח ברהיטות, וידעו להפריד בינינו בשיסוע אחד בשני, אחים באחיהם. זה גורם למצב שאני כבר יותר לא יכולתי ואמרתי מספיק", אמר הזמר.

והוסיף, "גם בשורשיי היהודיים, כשבני דילן יהיה בר מצווה ביולי, יש לו הרבה חברים שלא רוצים לעלות לתורה, עלייה לתורה נראה משהו מיותר לגמרי. והוא בא אליי ואמר, שמע אבא, נכון לא אכפת לך שאני לא אעלה לתורה? ואני אמרתי רגע, דווקא אני כן רוצה. אז הוא אומר לי, למה? אבל אתה חילוני אתאיסט, אתה אביב גפן"

"אמרתי, משהו בי חושב שדווקא כן תעלה לתורה. ויש כאן כן איזה חיבור שהוא הרבה יותר עמוק, מכל פוליטיקאי, יש איזה זיקה וצריכים לחזור לביחד".

גפן הוסיף כי גם הוא לא יודע איך בדיוק צריך לפעול ומה הדרך הנכונה לקרב בין המגזרים אבל למרות זאת פועל בכיוון, "אני כן עובד על איך עושים את זה. יש הרבה בעיות בעולם החילוני. הכי כאב לי בקורונה, כששמעתי חבר שלי שנראה לי חכם, כשדיברנו על הקרורונה הוא אמר לי, כן כבר הכל נגמר, רק הדוסים מתים. זו הייתה נורה אדומה. 

"אמרתי שכנראה הגענו לשפל של האנושות בינינו, רק הדוסים מתים, זאת אומרת, הדיבור הכי בזוי והכי שפל בעיניי, אבל זה הדיבור. תאמרו שזה נדיר ורק הוא חושב על זה, אני טוען שלא אגב, זה גם דו צדדי מהכיוון החרדי לחילוני, נהיה פה משהו מאוד מאוד מסוכן."