באיגרת שנשלחה לחברי הבית היהודי מסביר שר החינוך, הרב רפי פרץ, איך המפלגה מתכוננת לבחירות השלישיות שבאופק וקובע כי הבית היהודי עדיין לא התאוששה מהנטישה של בנט ושקד. 

"אם נתעלם לרגע מרעשי הרקע ונרים מבט קדימה ולמעלה, נזכור שרק לפני שנה הציונות הדתית נקלעה למשבר פוליטי מטלטל ממנו לא התאוששה לגמרי עד עתה וגם בימים אלו אנו עושים מאמצים גדולים לתקנו", הסביר יו"ר הבית היהודי . 

הרב פרץ טען כי קיבל את המפלגה לידיו במצב קשב ביותר: "ערב בחירות 2019 מועד א' קיבלתי מפלגה מתפוררת שלמרות כל ההספדים בסוף עמדה על רגליה. היום הבית היהודי נותרה מחוברת לשורשים וממשיכה לפעול לטובת הציונות הדתית כולה. המפלגה מהווה את הבסיס הפוליטי לציונות הדתית, כך היה בעבר וכך יהיה אי"ה גם בעתיד. אני מציע לא להתרשם ולא להתבשם מהסקרים. סקרים לחוד ומציאות לחוד - ראינו כבר שתי מערכות בחירות מה הם שווים". 

צילום: ללא

שר החינוך קרא לאיחוד בציונות הדתית והסביר כי הוא פועל לשם כך: "בבחירות הבאות אפעל באחריות כמו בבחירות הקודמות ואמצא את הדרך לחד את השורות כדי שנרוץ ברשימה שתכיל את כל גווני הציונות הדתית. הציונות הדתית חייבת להיות מיוצגת נאמנה על מנת להמשיך לפעול ולקחת חלק דומיננטי בהנהגת המדינה, כך נעשה". 

גם מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, הסביר באיגרת כי הציונות הדתית צריכה להתאחד: אנו עוסקים בכך כל העת, גם בגלוי וגם, ובעיקר, מאחורי הקלעים. אורבך הוסיף כי גם הקמת הועדה הציבורית נועדה כדי לחבר את השורות: "באי"ה בחודש הקרוב יושלם איוש המועצה והיא תחל בדיוניה".