הרב חיים דרוקמן בראיון בלעדי ל'כיפה' משיב על החלטה של קרן ידידות טורנטו להקפיא את הכספים לטובת תכניות הגיור 'עמי' שהרב עומד בראשם, בגלל החלטת הרב בעבר לתמוך ברב אלון

הרב תמה על החלטת הקרן ואומר: "אם זה לא היה עצוב, זו היתה בדיחה. נגיד שאני מתפלל צריך להפסיק להתפלל? נגיד שאני לא בסדר- למה הם צריכים לסבול בגללי?". 

&feature=youtu.be

ידידות טורנטו' היא הקרן השנייה בגודלה התורמת לפעילות הגיור של הרב דרוקמן. הקרן אימצה את עמדתה בשל סירובו של הרב להתנצל על כך שגיבה את הרב אילון לאחר שנודע שפגע מינית בתלמידיו הרב טוען כי הפסקת הכספים יגרמו לפגיעה במתגיירים שלומדים במסגרות של תכנית הגיור: "זה בלתי הגיוני בכלל. זה יביא לידי כך שיהיו פחות אולפני לגיור, למה? כי יש להם טענות אלי." 

הרב דרוקמן נלחם למען המתגיירים צילום: כיפה

הרב דרוקמן הוסיף: "אני לא יודע מי נותן להם עצות אחיתופל כאלה. אם היו מקפיאים את המשכורת שלי- אני מבין-אבל אני לא מקבל מהם כלום. אלו אולפנים שאני עוזר להם."

הרב סרב להתייחס לעניין הרב אלון ולתמיכה שהרב זכה לה בעבר ממנו. הרב חתם את הראיון "ההחלטה היא מעוותת". 

הבוקר (ג') הרב הפיץ מכתב לראשי ישיבות ההסדר בו הוא מדגיש את עמדתו על טיפול בפגיעות מיניות: "יש לעמוד לימין הנפגעים, וכנגד הפוגעים ללא שצץ של השתקה או טיוח", והוסיף, "אני מודע לכך שחלק מפעולתי בתחום הותירו רושם שונה או מטעה בגלל הדרכים שנקטתי בהם לא הובנו כראוי". 

https://www.kipa.co.il/userFiles/files/8463c2915640489ddc2d746c6d1f7bae.pdf

בראיון ההמשך עם הרב דרוקמן הוא מתייחס להתפתחויות האחרונות במפלגת הבית היהודי, למעמדם של הרבנים בציונות הדתית, לשיחה שלט עם ראש המל"ל ועל נוער הגבעות.