מודעות ענק, בעיתון הארץ, בידיעות אחרונות, בישראל היום ובמעריב, כך בחרו באוניברסיטה העברית בשיתוף אגודת הסטודנטים של המוסד להתמודד עם גל הביקורת שמופנה נגדה בימים האחרונים, הסיבה- ד"ר קרולה הילפריך מרצה באוניברסיטה בחרה על פי הפרסום בחדשות התאגיד "כאן" להשפיל חיילת שהופיעה רחמנא ליצלן במדי צה"ל באוניברסיטה.

בשנים האחרונות האוניברסיטה העברית זוכה ללא מעט קיתונות על פוסט ציוניזם של חלק ממרציה, רק השבוע השווה פרופ' עמירם גולדבלום מרצה בכיר באוניברסיטה העברית שזכה ללא מעט פרסים מטעם הנהלת האוניברסיטה את היהודים של היום לגרמנים של שנות ה-30, וכי
היהודים שחיו בגרמניה של שנות ה-30 הם בעצם הפלסטינים והערבים שחיים תחת שלטון הדיכוי של ישראל כיום.

הפוסט של פרופ עמירםצילום: צילום מסך


פרופ' גולדבלום הוא לא היחיד, כמוהו וכמו ד"ר הילפיריך יש עוד עשרות באוניברסיטה,חופש הביטוי באוניברסיטה העברית והמוסד לאומנות בצלאל הסמוך לו לא היה חופשי יותר מעולם. אלא שנראה כי הפעם הנהלת האוניברסיטה באופן די נדיר נבהלה מעט ופרסמה את אותם מודעות ענק בעיתונות התומכות בכל הסטודנטים והסטודנטיות המשרתים והמשרתות בצהל בסדיר ובמילואים.

הנהלת האוניברסיטה העברית צריכה לבחור, האם היא מעסיקה מרצים שמשווים בין יהודים של היום לגרמנים של שנות השלושים, האם היא מעוניינת לתת פרסי אקדמיה למרצה שהשפילה חיילת במדים, האם היא הולכת לכיוון של חופש ביטוי בכל מחיר גם כאשר יש אלפי סטודנטים שנפגעים או שהיא עושה
STOP  ומבהירה, אצלנו הדגל, הציונות, הערכים הציונים הם גבוהים יותר מחופש הביטוי. למעשה, ועד עתה האוניברסיטה העברית לא בחרה צד, היא מעדיפה לשבת על הגדר ולשתוק, המודעה היום בעיתונות הארצית היא די נדירה והיא פושרת מאוד. טוב תעשה הנהלת האוניברסיטה אם תוקיע מרצים המגדפים את חיילי צה"ל, את הציונות, את הסטודנטים המתגוררים ביהודה ושומרון. כרגע איך נאמר, זה לא קורה.  

דודי אביטן הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה, מנהל מחלקת יחסי הציבור בזליגר שומרון תקשורת