שר הביטחון אביגדור ליברמן התראיין היום (א') ל'כאן', ודיבר על ניסיונות ההסדרה עם חמאס, הסכסוכים הפנים-פלשתיניים והסכסוך עם נפתלי בנט - שלא נראה שיסתיים בהסדרה.

"האינטרס הוא שקט ביטחוני - כל יוזמה אחרת לא רלוונטית" אמר שר הביטחון על השיחות עם ארגון הטרור השולט ברצועה. "אנחנו לא מדברים עם חמאס, אבל לא נגיד למצרים או לאו"ם שאנחנו לא רוצים לדבר איתם. אנחנו צריכים להיות חכמים". לגבי סגירת מעבר ארז הלילה אמר ליברמן כי יש ליצור זיקה בין הטבות כלכליות לשקט ביטחוני: "מעבר ארז נסגר בגלל הפרות הסדר בגבול. חייבים ליצור זיקה ישירה בין הטבות כלכליות לבין שקט ביטחוני. אני מנסה מאז כניסתי לתפקיד לנהל דיאלוג ישיר עם הציבור בעזה מעל ראשם של מנהיגי חמאס".

בנט וליברמן. שם אין הסדרהצילום: Hadas Parush/Flash 90

לאור ההתקדמות בשיחות בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים וקטאר, לקראת הסדרה שצפויה להתקיים מעל ראשו ובניגוד לדעתו של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן ושל ארגון הפתח', חזרו ברשות הפלשתינית על עמדתם כי כל הסדרה בעזה חייבת לקרות באמצעות הרשות הפלשתינית, ואם תהיה הסדרה ללא מעורבות הרשות - זו תפסיק כל העברת כספים לעזה. ליברמן אמר בנושא כי אבו מאזן מנסה לגרור את ישראל לתוך הסכסוך הפנים פלשתיני ולדרדר את היחסים בינינו לבין הרצועה; "אבו מאזן מנסה לדרדר את היחסים בינינו לבין הרצועה," אמר שר הביטחון. "זה לא המאבק שלנו, זה לא העניין שלנו. מנסים לגרור אותנו לתוך הסכסוך הפנים פלסטיני"

על העימות המתמשך עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שאמר בסוף השבוע כי "דברי ליברמן הם רוח גבית לטרור" ובראיון ל'ידיעות אחרונות' אמר כי "כניעת ליברמן לחמאס תביא מלחמה". בתגובה לדברים אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "בנט לא מדבר ביטחון, הוא מדבר בחירות ופוליטיקה מפלגתית מהסוג הנמוך ביותר. לפני ששולחים את החיילים לקרב חייבים למצות את כל האופציות האחרות"