ראש הממשלה החלופי נפתלי בנט הודיע אמש (ה') לראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, על כוונתו להתפטר בימים הקרובים על רקע תוצאות הבחירות. מוקדם יותר אתמול לפיד התקשר לראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, ברך אותו על הניצחון ואיחל בהצלחה: "מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל". נתניהו יעשה הכל כדי שהממשלה תקום במהירות רבה ואתמול הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, חשף בשידור כיצד יתכן וממשלתו של נתניהו תכהן חמש שנים, ולא ארבע. 

"השאלה היא אם מתכוונים לסוף חשוון ואז אתה בתשפ"ח, 2027 - או שלא"

"נתניהו אמר כל הבחירות שאחד ועוד אחד זה ארבע, ובכן, יכול להיות שזה חמש", פתח סגל ואמר בנושא. סגל הזכיר לצופים כי כבר בכנסת ה-16 נערך דיון על אורך כהונת הממשלה. הדבר נעוץ לדבריו בסעיף 36 בחוק יסוד הממשלה: "החליטה הכנסת להתפזר תהיה תקופת כהונתה של הכנסת שלאחריה, עד לחודש חשוון הקרוב שלאחר גמר ארבע השנים מיום הבחירות". 

לאחר שציטט סגל מתוך אותו סעיף, שאל: "גמר ארבע השנים הוא בכ"א חשוון תשפ"ז, עוד ארבע שנים. השאלה היא אם מתכוונים לסוף חשוון ואז אתה בתשפ"ח, 2027 - או שלא. היועצת המשפטית של הכנסת אומרת שהנושא הזה צריך להיות מוכרע על ידי ועדת הבחירות. לוועדת הבחירות הבאות עדיין אין שופט אבל מישהו יצטרך לקבל רשמית את ההחלטה הזאת. יש גורמים בוועדת הבחירות שטוענים שזה ארבע שנים, טיפה פחות, אבל יכול להיות שזה גם חמש. הכל יגיע להכרעה ולכל צד יש את האינטרס שלו". 

חמש שנים? | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90