כל תשומת הלב מופנית אל משבר חוק האזרחות בין האגף השמאלי בממשלה לאגף הימני, אבל השר בלי תיק אלי אבידר מישראל ביתנו טוען הבוקר (א') כי הבעיה של הממשלה נמצאת בשדה אחר לגמרי, הגבלות הקורונה של הממשלה ויוקר המחייה.

השר אלי אבידר אמר היום לפני הכניסה לישיבת הממשלה: ״משבר״ חוק האזרחות לא יפיל את הממשלה. מדובר בקריצה לבייס הבוחרים לקראת בחירות אפשריות ולא במשבר אמיתי. הממשלה הזאת עלולה ליפול בגלל הגבלות הקורונה המיותרות, שרומסות את החירות והפרנסה של האזרחים". 

אבידר הוסיף: "יוקר המחייה הוא תוצאה ישירה של זה. ‏הציבור הדמוקרטי לא יסלח לפוליטיקאים שלקחו את ההצבעה שלו, נכנסו לממשלה, ורמסו לו את החירות והפרנסה. עידן ההונאה הסתיים".

גם ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה ליוקר המחיה: "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ. אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי. כבר נעשו כמה צעדי בלימה, מול רשתות השיווק והיבואנים, ואני רוצה לשבח את שר האוצר ואת שרת הכלכלה על כך.

עליית המחירים העולמית אמנם מכה בישראל באופן מתון יחסית למדינות אחרות, אבל אנחנו מרגישים אותה היטב, כי היא יושבת על מחירים גבוהים מאוד מלכתחילה. אני שמח לראות שהציבור מבין את החשיבות של צרכנות נבונה וביקורתית. אבל במקביל, אנחנו כממשלה כבר פותחים חסמים, ומגבירים את התחרות. 
 
בסוף מה שמוריד מחירים ומשפר שירות זה תמיד אותו הדבר - תחרות, תחרות, תחרות. פה אני רוצה לפנות למשרדי הממשלה - צריך להקל על רגולציה ולפתוח את המשק לתחרות. אל תפחדו! תהיו נועזים".