הארגון שמקדם לכאורה זכויות אדם "אמנסטי", צפוי לפרסם מחר (ג') דו"ח מקיף שמכיל טענות חוזרות ונשנות נגד מדיניות ישראל בשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה. משרד החוץ והשר יאיר לפיד לא מחכים לפרסום הדו"ח והחליטו כבר הערב לתקוף את הארגון. 

"מדינת ישראל דוחה מכל וכל את כל הטענות השקריות שמופיעות בדו"ח שארגון אמנסטי צפוי לפרסם מחר", אמרו במשרד החוץ, "הדו"ח מאגד וממחזר שקרים, הטיות וטיעונים מופרכים שמקורן בארגוני שנאה אנטי-ישראלים מוכרים. הכל במטרה למכור סחורה פגומה באריזה חדשה. חזרה על שקר של ארגוני שנאה שוב ושוב אינה הופכת את השקר למציאות, אלא הופכת את אמנסטי ללא לגיטימי. בפרסום הדו"ח השקרי אמנסטי בריטניה משתמשת בסטנדרט כפול ובדמוניזציה על מנת ליצור דה לגיטימציה לישראל. אלה הם בדיוק המרכיבים מהם עשויה האנטישמיות המודרנית".

יאיר לפיד : "אמנסטי היה בעבר ארגון מפואר שכולנו כיבדנו. היום הוא בדיוק ההיפך מזה. זה לא ארגון זכויות אדם

שר החוץ יאיר לפיד הוסיף כי, "אמנסטי היה בעבר ארגון מפואר שכולנו כיבדנו. היום הוא בדיוק ההיפך מזה. זה לא ארגון זכויות אדם, זה סתם עוד ארגון רדיקלי שמהדהד תעמולה בלי לבדוק אותה ברצינות. במקום לחפש עובדות, אמנסטי מצטט שקרים שמפיצים ארגוני טרור. חמש דקות של בדיקה רצינית היו מספיקות בשביל לדעת שהעובדות בדו״ח שיתפרסם השבוע הן הזיה שלא קשורה למציאות". 

"אמנסטי לא קורא 'מדינת אפרטהייד' לסוריה, שבה השלטון רצח חצי מיליון מאזרחיו. לא לאיראן, לא למשטרים אפלים ורצחניים באפריקה ובאמריקה הלטינית - רק לישראל", אמר לפיד והמשיך: "אני שונא להשתמש בטיעון שאם ישראל לא הייתה מדינה יהודית איש באמנסטי לא היה מעיז לטעון את זה נגדה, אבל במקרה הזה אין שום אפשרות אחרת".

הדו"ח שולל את זכות הקיום של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי

במשרד החוץ הדגישו כי, "הדו"ח שולל את זכות הקיום של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. השפה הקיצונית שלו ועיוות הקונטקסט ההיסטורי נועדו לדמוניזציה של ישראל ולשפוך דלק למנועי האנטישמיות. ימים ספורים לאחר יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, אנחנו לומדים שוב כי האנטישמיות אינה רק חלק מההיסטוריה אלא לצערנו גם חלק מהמציאות כיום. רק בסוף השבוע האחרון הותקפו בלונדון יהודים רק בשל היותם יהודים. הדו"ח של אמנסטי הוא למעשה אור ירוק עבור התוקפים ודומיהם לפגוע לא רק בישראל אלא גם ביהודים ברחבי העולם".

"אין זה מפתיע שהדו"ח מתפרסם דווקא בסניף הבריטי של ארגון אמנסטי ובחסות מזכ"לית הארגון. סניף הידוע לשמצה בהיותו נגוע בגזענות ובשנאת הזר ומזכ"לית הארגון האשימה בעבר את ישראל, ללא בסיס או ראיה, ברצח עראפת. האשמה חמורה וחסרת בסיס שלקח לארגון אמנסטי 8 שנים לחזור ממנה", הוסיפו במשרד החוץ: "אנחנו קוראים לארגון אמנסטי לחזור בו מהדו"ח שעתיד להתפרסם. מדובר על דו"ח אשר עדיף שלא היה מתפרסם כלל, כיוון שהוא לא מכבד את אלה שזכויות אדם באמת יקרים לליבם ועליהם הם מנסים להגן".