השרה איילת שקד עם הפנים למתיישבים. לפני כמה חודשים הוקם במועצת יש״ע צוות ייעודי שפעל בנושא התקציב וכלל את ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ואת נציגי גזברי הרשויות מיהודה ושומרון. הצוות גיבש נתונים ותמונת מצב מעודכנת על מצב הרשויות ביהודה ושומרון והאתגרים איתם הרשויות מתמודדות גם בהיבטים הביטחוניים, וגם באתגרים הכלכליים הייחודים כמו היעדר נכסים מניבים בשטחי שיפוט ועוד.

מדובר בתוספת תקציב, מענקים, המועברים על ידי משרד הפנים מאז החתימה על הסכמי אוסלו, והם מיועדים לתת סיוע בהתמודדות עם אתגרי האזור, בדגש על אתגרי הביטחון הרבים. בין היתר שיפור אבטחה, תשתיות ביטחון ופיתוח תשתיות. מאז כהונתו של יאיר לפיד כשר אוצר בממשלת נתניהו, הסכומים התכווצו, והסכום אותו אישרה השרה איילת שקד גדל בצורה משמעותית. מדובר בסכום הגדול ביותר מאז 2014.

יחד עם יו״ר מועצת יש״ע דויד אלחייני, נפגש הצוות מספר פעמים בחודשים האחרונים עם השרה איילת שקד ומנכ״ל המשרד יאיר הירש והציגו בפניהם את הצורך ההכרחי להגדלת התקציב לאחר שבשנים האחרונות הוא פחת. השרה שקד קיבלה את תמונת המצב ואישרה להוביל מהלך של הכרה בצורך והגדלת התקציב. מהלך שלא היה כבר שנים רבות.

לאור אישורה, התקציב שיקבלו הרשויות בשנתיים הקרובות יהיה גדול ב-78% מהתקציב הקודם שהועבר. לדוגמה, המענק הייחודי שמועצת בנימין תקבל השנה יהיה 33.17 מיליון שקלים, לעומת 20,500 מיליון שקלים שקיבלו ב2020 - 60% יותר מבשנה שעברה.

בתוך כך, הוסר האיום לסגירת תחנות הזנקה של אמבולנסים ביהודה ושומרון. בשנה האחרונה לא הועברו תקציבים לנקודות ההזנקה ותחנות של אמבולנסים ברחבי יהודה ושומרון, תקציב קריטי המיועד לאחזקה ולהמשך מתן מענה מהיר בעת הצורך. לאחר פנייתה של מועצת יש״ע ללשכת רה״מ, התקבלה היום החלטת ממשלה בה אושר סכום של 5.5 מיליון שקלים ובכך הוסר איום סגירת התחנות החיוניות לשמירה על חיי אדם בכל האזור, והבטיח את הישארותם לשנה הקרובה. הסכום הועבר לרשויות ביהודה ושומרון ולמד״א.

"נמשיך לפעול לחיזוק ולפיתוח היישובים"

דויד אלחייני, יו"ר מועצת יש״ע בירך על המענק המוגדל ואמר: "אני מברך על הגדלת התקציב שיוביל באופן ישיר לשיפור חייהם של תושבים ביהודה ושומרון. התקציב יאפשר לרשויות להשקיע בחיזוק צורכי אבטחה, ביטחון, ופיתוח תשתיות לרווחת התושבים. אני מודה לשרת הפנים איילת שקד, מנכ״ל המשרד יאיר הירש וצוותי המקצוע על שפעלו איתנו בשיתוף פעולה מהרגע הראשון. נמשיך לפעול לחיזוק ולפיתוח היישובים בכל יהודה ושומרון".