משטרת ישראל עצרה היום (ב') עובד של המכון לבטיחות בדרכים (המרב"ד), בחשד למתן רישיונות נהיגה לנהגים שנפסלו משיקולי בריאות תמורת תשלום. החקירה במשטרה נפתחה בעקבות בדיקה ודיווח של משרד הבריאות.

בהודעה מטעם משרד הבריאות נמסר כי מדובר בחשדות חמורים של פגיעה בטוהר המידות, ואישור רישיון נהיגה למי שאינו כשיר לכך תוך סיכון הציבור. מרגע שעלו חשדות לגבי אישור הרישיונות ובנושאים נוספים, דווח המקרה באופן מיידי למשטרה שביצעה חקירה סמויה, שהפכה גלויה עם מעצרו של העובד וחשודים נוספים. לאחר הדיווח ומסירת הפרטים, משרד הבריאות פעל בקשר רציף עם משטרת ישראל כל העת.

יצוין כי במסגרת היערכות משרד הבריאות להתקדמות החקירה ולמעצר, ננקטו פעולות שמאפשרות את המשך הפעילות הרציפה במכון לבטיחות בדרכים. עם זאת, יתכנו עיכובים בקבלת מענה בימים הקרובים. המכון לבטיחות בדרכים עוסק, בין היתר, בבקשות היתר לקבלת רישיון לפסולי נהיגה משיקולי בריאות, פסילות בשל שימוש בסמים ואלכוהול, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות וכדומה. 

בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק של סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער לבטל את הסמכות למניעת רישיון נהיגה מחייבים בהוצאה לפועל או במרכז לגביית קנסות.  נכון להיום ישנם כ-180,000 בעלי חוב שרישיון הנהיגה שלהם נשלל בעקבות חובותיהם. 

מוצע לבטל את הסמכות להטיל הגבלה על חייבים מלקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה מכוח חוק ההוצאה לפועל וחוק המרכז לגביית קנסות. בדברי ההסבר נכתב: "ביטול הסמכות להטיל הגבלת רישיון נהיגה לפי החוקים האמורים מוצע בשל כך שמדובר בהגבלה משמעותית על חופש התנועה של החייב ועל ההתנהלות היום–יומית שלו, ומשום שיש ספק בדבר תרומתה של ההגבלה לגביית החוב. לעניין זה יצוין כי כלי גבייה מסוג זה אינו קיים במרבית מדינות המערב".