חקירת הלוחמים "מסר של הפקרה": נשות השוטרים והסוהרים פנו לגדעון סער

מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים אביגיל שררה, פנתה לשר המשפטים סער, וכתבה כי החקירה נגד שני לוחמי מג"ב שנטרלו את המחבל בשער שכם, "לא ראויה ולא מידתית" | הארגון מבקש להנחות את הגורמים הרלוונטיים להימנע מחקירות מיותרות של לוחמים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/21 10:01 ג בטבת התשפב

"מסר של הפקרה": נשות השוטרים והסוהרים פנו לגדעון סער
לוחמי מג"ב באזור שער שכם. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארגון נשות השוטרים והסוהרים פנו הבוקר (ג') לשר המשפטים גדעון סער, בעקבות חקירתם באזהרה של שני לוחמי מג"ב שירו והרגו את המחבל הערבי שניסה לרצוח יהודי, בשער שכם בשבת. במכתב שכתבה מנכ"לית הארגון, אביגיל שררה, דרשו הנשים: "הנחה את כל הגורמים להימנע מחקירות מיותרות של לוחמות ולוחמים".

בפתח המכתב, כתבו נשות הארגון: "ברצוננו להביע מחאה חריפה על חקירתם של השניים באזהרה במח"ש. מדובר בתגובה לא ראויה, לא מידתית, המעבירה מסר של הפקרה וחוסר גיבוי של אלו אשר פעלו בנחישות ובאומץ לב, תוך סיכון חייהם, ובפעולתם הצילו חיי אדם". בנוסף נכתב כי "חקירה באזהרה במח"ש, במקרים כגון אלו, צריכה להיות המוצא האחרון ואנו סבורים כי למצות את החקירות והבדיקות בוועדות בדיקה פנימיות".

"אנו ערים לכאב הגדול של הלוחמים ושל בני משפחותיהם, אשר מרגישים מושפלים, בלתי מוערכים ומבוזים, כמו גם לאפקט המתמשך והמצטבר של חקירות משפילות ומיותרות, אשר יביאו, במקום לחיזוק הלוחמים בשטח, להימנעות ולזהירות יתר שעלולה לעלות בפעם הבאה בחיי אדם. גם אויבינו מפנימים היטב את המסר מכך – ואת המחיר עלולים לשלם בהמשך אזרחי מדינת ישראל". 

לסיום נכתב: "אנו קוראים לך להנחות את כל הגורמים הרלוונטיים להימנע ככל האפשר מחקירות מיותרות של לוחמות ולוחמים מסורים, המגינים בגופם ממש על אזרחי מדינת ישראל".

(השר עמר בר-לב על תפקוד הלוחמים בפיגוע)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן