ההתפרצות המחודשת של הקורונה במספר ערים ביאה את פרויקטור הקורונה נחמן אש לערוך היום (ה') מסיבת עיתונאים בה הסביר את המצב וחשף את ההגבלות אותם מקדם משרד הבריאות. הווריאנט ההודי מדאיג את מערכת הבריאות וגם מחוסנים נקראים להיבדק לאחר מגע עם חולה מאומת.

המסכות חוזרות. ימים ספורים לאחר שהחליט משרד הבריאות כי אין צורך במסכות הודיע אש במסיבת העיתונאים כי: "המלצתנו היא לעטות מסכות בחללים סגורים כבר כעת בתחילת השבוע הבא זו תהיה חובה. צריך להגיע לרמת מחוסנות קרי מתחסנים ומאומתים לשעבר של לפחות 80 אחוז ואולי אפילו יותר מזה כדי להגיע לחסינות עדר. אנחנו עדיין רחוקים מהמספר הזה".

במסיבת העיתונאים התייחס אש להתפרצות המחודשת שנראה כרגע שיצאה משליטה, אש אמר כי: "ההתפרצות התפשטה לכפר סבא, רמלה, הרצליה וערים נוספות המשימה של כולנו היא להשתלט על ההתפרצות ולהוריד את התחלואה למינימום. המפתח הוא קטיעת שרשראות ההדבקה. דברים שעשינו בעבר חקירות אפדמילויגות, חקירות ובידודים. אנחנו ערוכים בהיקפים גדולים ואני קורא למי שצריך לבוא ולהיבדק מי שהיה במגע עם מאומת חשוב להיבדק, לא חשוב אם אתה מחוסן או לא מהבחינה הזאת".

אש התייחס לשמירה על הבידוד שהפרתו הביאה את ההתפרצות הנוכחית ואמר כי: "שמירה על הבידוד היא עקב האכילס שלנו, מפרי הבידוד הם הבעיה של כולנו. זו הדרך שבו המחלה מתפשטת כעת ואיך שנכנסים ווריאנטים לארץ, חובת הבידוד חייבת להיות במודעות של כולנו אם ילד שהה בחול ומגיע למחרת לבית הספר, זה לא בסדר. וכולם צריכים לומר את זה לו ולהוריו זו הזדמנות נוספת לקרוא לציבור לשקול האם הנסיעה המתכוננת לחול חיונית. זה נכון מאוד למחוסנים גם ילדים זה לא זמן נכון לטוס עם ילדים שאינם מחוסנים".


בנוגע לחיסונים אמר אש כי: אנחנו עושים מאמצים כדי להקדים הזמנות לחודש אוגוסט כדי שיהיו לי חיסונים אבל נכון לעכשיו אם לא נקבל הזמנות נוספות, מלאי החיסונים של פייזר יסתיים בחודש יולי כאשר התוקף של החיסונים הקיים יפוג".

משרד הבריאות מודיע לציבור כי במעקב ובבדיקות לזיהוי תחלואה סמויה במי שפכים שנערך לאחרונה באשקלון, אותרו סימנים להימצאותו של וריאנט הודי של נגיף הקורונה. תוצאה זו מעלה חשש כי תושבים בעיר נדבקו בנגיף. מי שסובל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, שיעול, קשיי נשימה וחולשה או כל מי שיש חשד מסיבה כלשהי שנדבק במחלה מתבקש להגיע ולהיבדק בהקדם, כדי למנוע התפרצות קורונה בעיר.