אוניברסיטת אריאל בשומרון הודיעה היום (א') כי תעניק תואר דוקטור לשם כבוד לנשיא המדינה היוצא ראובן ריבלין. זאת כהוקרה על מפעל חייו, על חיזוק הממלכתיות וביסוס השותפות בין ארבעת השבטים. על מנהיגותו רבת השנים לטיפוח הזיקה היהודית והציונית, על התגייסותו להבטחת חוסנו ושגשוגו של עם ישראל בארץ ישראל, על ידידות אמת ועל פעילותו הענפה לפיתוחה וקידומה של אוניברסיטת אריאל בשומרון.

הנשיא ריבליןצילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

כמו כן, גם דוקטור מרים אדלסון, רופאה פנימית והמוציאה לאור של העיתון ישראל היום, תזכה בתואר המכובד. באירוע יוענק תואר ד"ר לשם כבוד לאלמנתו של המיליארדר שלדון אדלסון המנוח, זאת עבור תרומתה הציונית והאנושית יוצאת הדופן לקידום הרפואה, החינוך, וההשכלה הגבוהה בישראל ובעולם. על פעילותה המתמדת רבת השנים כרופאה, חוקרת ומפתחת שיטות גמילה וטיפול בהתמכרויות. על מחויבותה והתגייסותה לשימור, טיפוח והעמקת הזיקה בין יהדות התפוצות למדינת ישראל. על שותפותה האמיצה והנדיבה עם אוניברסיטת אריאל להקמת ביה"ס לרפואה לרווחת האוכלוסייה במרחב כולו. על הענקת תמיכה לסטודנטים לרפואה בחתירה ליצירת דור חדש של רופאים מובילים בעולם הרפואה.  

צילום: Yonatan Sindel/Flash90


נשיא האוניברסיטה, פרופסור יהודה שיינפלד, בירך את הזוכים ומסר: "אוניברסיטת אריאל משלבת בתוכה תלמידים מכל מגזרי העם. חילונים, דתיים, חרדים, ערבים ודרוזים. על כך אנו גאים להעניק את תואר ד"ר לשם כבוד לנשיא המדינה שחרט על דגלו חזון של חיים משותפים, צמיחה ושגשוג.

לפני מספר שנים תרמו בני הזוג אדלסון 20 מיליון דולר להקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, ועל כך מסר שיינפלד: "באין קמח, אין תורה וזאת זכות עבור אוניברסיטת אריאל שאחת מתומכיה הגדולים היא ד"ר מרים אדלסון. ד"ר בעצמה, רופאה ועוסקת בגמילה מהתמכרויות. עזרתה לא תסולא מפז, הן בבניית בית הספר לרפואה והן במרכז הרפואי ההולך ומוקם, אשר עוזר לסייע במימוש החזון של נשיא המדינה.

פרופסור שיינפלד אף הקפיד לציין בהומור, כי למרות עיסוקה של אדלסון בגמילה מהתמכרויות, "אין לגמול את החוקרים והתלמידים החכמים מהתמכרותם למחקר, ללימוד ולהתפתחות". 

התואר יוענק באירוע מיוחד שיתקיים ביום שלישי הקרוב, 22.06.21 בשעות הערב, במסגרת טקס הענקת תארי דוקטור באוניברסיטה. 

&t=62s

(נאומה של ד"ר מרים אדלסון בטקס חנוכת בית הספר לרפואה)