השר לשעבר ומועמד מפלגת תקווה חדשה לכנסת ה-24, זאב אלקין, אמר הבוקר בראיון ל-103FM כי יו"ר הרשימה, גדעון סער הוא היחיד שיכול להרכב את הממשלה הבאה, אך מנגד טען כי עם הנתונים העכשוויים לא תהיה לו היכולת לעשות זאת.

סקר מנדטים: ימינה מעל תקווה חדשה

"זה כל הזמן רכבת ההרים הזאת", אמר על הסקר שפורסם אתמול ב-103FM, בו קיבלה תקווה חדשה 11 מנדטים בלבד, אחד פחות מימינה של ח"כ נפתלי בנט. אלקין אמר כי הציבור צריך להכריע בין שלוש אפשרויות, הראשונה: "שנתניהו, המפלגות החרדיות, סמוטריץ' ובן גביר ובנט יגיעו ל-61, ובניגוד לבנט אנחנו לא נצטרף לממשלה כזו, נשרת את הציבור מהאופוזיציה ונהיה אלטרנטיבה. האפשרות השניה, והיא גרועה, בחירות חמישיות. האפשרות השלישיות שאנחנו נצליח להרכיב ממשלה, אין מישהו אחר שיכול".

אתמול כתב יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, בטור לאתר "הארץ", כי "אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה". אלקין התייחס לדברים: "לפיד מודה מעצמו שלא משנה מה הגודל שלו הוא כנראה לא יצליח להקים ממשלה, ברגע שכל מפלגות הימין כולל בנט פוסלים את לפיד כראש ממשלה אין לו רוב להקים ממשלה והוא מבין את זה, לא משנה כמה מנדטים הוא יהיה".

"היחיד שיכול להרכיב ממשלה כי גם לפיד מוכן לעבוד איתו וגם בנט מוכן לעבוד איתו ומפלגות אחרות, זה גדעון סער. האם אנחנו יכולים לעשות את זה עם הנתונים שיש כרגע? התשובה היא לא. אם אנחנו נשאר עם כאלה נתונים אז כנראה שהמדינה תלך לבחירות חמישיות או שנתניהו יהיה ראש ממשלה".

על האידאולוגיה של המפלגה אמר השר לשעבר: "יש לנו דרך מאוד ברורה. אנחנו מפלגה שפרסמה תכניות עבודה מפורטות, כמעט אף מפלגה לא הלכה בדרך הזאת. באתר שלנו יש כמעט בכל נושא תכניות לשינוי אמיתי. אנחנו לא מסתירים את העמדה האידאולוגית שלנו, אנחנו מפגלת מרכז-ימין, אמרנו את זה מראש".  


(אלקין באולפן כיפה)