איחוד בימין בתמורה לבנייה בירושלים? ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין מאוד בריצה משותפת של מפלגתו של סמוטריץ' יחד עם עוצמה יהודית של בן גביר, כדי להבטיח שלא יהיו קולות בימין שלא יעברו את אחוז החסימה. בתקופה האחרונה מפעיל ראש הממשלה לחצים כבדים מאוד על הצדדים להתאחד ולרוץ יחד, כדי "להבטיח את שלטון הימין", כפי שאומרים בליכוד.

סמוטריץ' מתחייב: "תהיה מפלגה אחת גדולה ומגוונת"

בתמורה לכך, נתניהו מוכן להבטחות לבנייה ביהודה ושומרון. על פי דיווח הבוקר (ב') בישראל היום, ראש הממשלה הציע לסמוטריץ' ולבן גביר לקדם את הבנייה בשדה התעופה עטרות שבצפון ירושלים, שם מתוכננת לקום שכונה של 9,000 יחידות דיור, ברובה על שטח שדה התעופה הישן.

על פי דיווח נוסף הבוקר בכאן חדשות, נתניהו מוכן לקדם את התכניות עם הכרזה פומבית הזוקפת את קידום התכניות לזכותו של סמוטריץ'. עיקר הלחץ של הליכוד מופעל על יו"ר האיחוד הלאומי, שעד כה טרם נפגש עם בן גביר או שוחח איתו בנוגע לאיחוד ביניהם.

בליכוד, על פי הדיווח, מאשימים את סמוטריץ' כי הוא "מסכן את שלטון הימין" בכך שאיננו מקדם, נכון לעכשיו, את האיחוד עם עוצמה יהודית. כאמור, השניים טרם שוחחו, והמסרים ביניהם מועברים דרך אנשי הליכוד.

בינתיים בימין - איחוד בין עוצמה יהודית ל'נעם'

בן גביר ממשיך בינתיים לפעול כדי לחזק את כוחו לקראת איחוד כזה, אם יבוא, ואמש יצאה הודעה על איחוד בין מפלגתו לבין 'מפלגת נעם' מבית הר המור, שעד כה טרם התמודדה בבחירות, אך ייצרה הרבה רעש.

אמש חתמו בן גביר ויו"ר 'נעם' אבי מעוז על הסכם ריצה משותפת בין המפלגות בבחירות הקרובות. בהסכם נכתב בין היתר כי "לאור האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל והצורך בהקמת ממשלת ימין חזקה ויציבה ולאור המטרה לחבר בין כלל המפלגות  המייצגות את הציונות הדתית ואת כל תורת ישראל  עם ישראל וארץ ישראל, הגיעו הצדדים להסכמה על ריצה משותפת". 

במעמד החתימה הבוקר קראו עו"ד בן גביר ומעוז ליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', וליו"ר הבית היהודי חגית משה, כמו גם לגורמים נוספים בציונות הדתית: לשבת עוד היום ולחתום על הסכם משותף ובכך "למנוע סופית הקמת ממשלת שמאל".

יש לציין כי לא נמסרו פרטים על אופי הריצה המשותפת, מיקומי נציגי המפלגות ברשימה או פרטים אחרים. נראה כי בשתי המפלגות, המזוהות עם ציבורי הקצה במגזר, אם מבחינה דתית ואם מבחינה פוליטית, ממתינים לסמוטריץ' ולחגית משה כדי להשלים את התמונה.