הרב יצחק יוסף יחד עם מועצת הרבנות יצאו אתמול בקריאה נגד מבחני הסמכה לנשים לרבנות, והחליטו באופן רשמי כי לא יהיו מוכנים לבחון נשות הלכה או לשתף פעולה עם גוף שיבחן אותן. המציאות היא שנשים כבר לומדות תורה והלכה ברמה גבוהה מזה עשרות שנים. יותר ויותר נשים נבחנות במבחני הלכה המקבילים למבחני הרבנות, על ידי רבנים בכירים. ארגון בית הלל כולל בין שורותיו נשות הלכה רבות, והדיונים בבית המדרש ההלכתי שלנו מתנהלים בין נשים וגברים יחד. באתר שו"ת "משיבת נפש" מיסודו של בית הלל עונות רבניות לשאלות הלכתיות רבות ומגוונות. זה כבר כאן.

מועצת הרבנות הראשית על מבחני הסמכה לנשים: "פגיעה אנושה במסורת"

ארגון רבני ורבניות בית הלל סבור שנשים יכולות וצריכות להיות חלק משמעותי בדיון ההלכתי בימינו, לשמש בראש מדרשות ובהנהגת קהילות, להגדיל תורה ולהאדירה. 

מדוע הן רוצות להיבחן באופן רשמי? המבחן הוא אישור חיצוני אובייקטיבי לרמת הידע. ההסמכה היא אישור מתועד ובעל משמעות לרמת הידע התורני, והמסגרת של הבחינות מעודדת וממסגרת את הלימוד במסלול מובהק ומעשי.

לומדות ההלכה הן ראש הפירמידה של לימוד התורה הנשי בארץ ובעולם. ככל שיגבה ראש הפירמידה, כך יגדל ויתרחב הבסיס – וכך יגדל ויתרחב לימוד התורה הנשי בכמות הלומדות, בהיקף הלימוד ובעומק הידיעות. הרחבת לימוד התורה הנשי משפיעה ישירות גם על אהבת התורה בעם ישראל בכללותו.
בית הלל קורא למועצת הרבנות הראשית ולרבנים הראשיים לקרב ולחבק מגמה זו, לחזק את לימוד התורה של נשים ולעודד את עולם התורה כולו.