שאל את הרב

לא מרגיש שאני רוצה להתחתן

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 17/10/23 23:09 ב בחשון התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

בגיל שלי ראיתי שיש הרבה שיש להם חברה וגם אנשים שאני מכיר מתחילים לדבר איתי על זוגיות אך אני מרגיש שאני לא מעוניין בכך מכמה סיבות:

1. אני לא מרגיש שאני נמשך לבנות(הייתה אחת בתקופת התיכון שקצת מצאה חן בעיני אבל זה לא היה טוב להיות איתה מכיוון שאני מסורתי והיא חילונית וחוץ ממנה אף אחת לא מוצאת חן בעיני).

2. לא מתחבר לרעיון של לגדל ילדים(תמיד אומרים שהם חמודים וכיף לגדל אותם וכולם מתלהבים מהם אבל אני לא מרגיש ככה למשל כששמרתי על תינוקות. למעשה, אני חושב על זה מהכיוון ההפוך שזה להביא ילדים זה בעצם להכניס זמן ולחץ לחיים שלי.

3.אני חושב על זה שגם אם אמצא אחת שאני יאהב אז מה אני יעשה איתה הרי נגיד אני אוהב משחקי וידאו וסרטים אז מה יש לי לעשות עם מישהי שאוהבת לק ואיפור. ככה שתמיד אני חושב על זה שבמקום נגיד לקבוע עם מישהי לדייט למשל אני יכול ללכת לחברים ולעשות איתם דברים שאני אוהב.

4. אין לי אמונה בנשים(בעיקר הבנות של היום) שמעתי על הרבה בגידות, ניצולים כל המושגים שלהם, אקס וזה ואני לא מרגיש שאני יכול לתת אמון באישה(חוץ מאמא שלי כמובן)

5. זה נראה ככה שהבנות של היום כל הזמן מחוזרות ככה שלא אכפת להם באמת מאיתנו הגברים ואולי היא רק רוצה את הכסף שלי או אוטו או משהו כזה ואני גם בכלל אין לי אוטו או הרבה כסף לבזבובזים אז בכלל אין לי את מה שהן רוצות כי זה נראה גם היום בשביל להשיג חברה צריך להרשים אותה ואני לא מנסה להרשים אף אחד בחיים האלה אני פשוט רוצה להיות עצמי וטוב לי עם זה גם במחיר שאני אשאר לבד בחיים.

עם זאת אני יודע שמצוות פרו ורבו חלה על הגברים אבל אני מרגיש שלהתחתן ככה זה פשוט יהיה משהו לא טוב וזה קשה ככה להתחתן רק בשביל להרוויח את המצווה כי זה חשוב לי בתור אדם מסורתי שגם בתקופה האחרונה חוזר בתשובה(מקפיד יותר על קיום מצוות מפעם ולהיות דתי במקום רק מסורתי) בבקשה תן לי את דעתך כבוד הרב, מה לעשות במצב שלי לגבי זוגיות, זה ממש מפריע לי הנושא הזה

תודה מראש, עידן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

לדעתי כדאי לך לטפל בנושא של היחס לבנות. אסור להוציא שם רע על כל הבנות, אתה יכול לומר שיש בודדות כשם שיש בודדים שעושים דברים גרועים, אבל הכלל הוא של אנשים שרוצים זוגיות בריאה ומאושרת מתוך אמונה חזקה האחד בשניה. פעולה זו איננה יכולה להעשות במכתב, עליך לפנות דחוף לייעוץ בנושא הזוגי.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות