שאל את הרב

האם זו בגידה?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 06/07/23 16:22 יז בתמוז התשפג

שאלה

שלום רב,

לפני מס' חודשים לי ולאישתי היה משבר בנישואין לאחר שגבר גרוש שאל אותה בהודעה פרטית "גרושה?" והיא ענתה "עדיין לא". העלתי את זה בפניה והיא טענה שאין שוב דבר וזה היה חצי בצחוק. מאז אני לא יכול לסמוך עליה.

השבוע, יצא לי להאזין לשיחה בינה לבין חברה, בשיחה היא אמרה לחברה כי יש גבר "שחדר לה ללב, שבר את החומות הכי גדולות שיש והיא במאבק בין הלב שאומר אחד והשכל שחושב אולי אחרת אבל אצלה תמיד הלב מנצח (הגבר "החדש" הוא הלב..).

היא שוב טוענת שלא היה כלום וזאת הייתה שיחה פרטית מלב אל לב בינה ובין חברה.

מאז אני לחלוטין לא סומך עליה.

שאלתי - האם מדובר בבגידה? מה אומרת ההלכה? היא בפירוש אומרת שיש לה מקום בלב למישהו חדש. הלב שלה והאהבה שלה כבר לא אלי.

תשובה

שלום וברכה

כואב מאוד לקרוא את מה שאתה כותב. אני מבקש בראש ובראשונה לעודד ולחזק, ולקוות כי ישרה שלום ביניכם, וברית הנישואין שלכם תתמיד.

הנושא בו אתה דן אינו נושא הלכתי. הנושא שאתה מעלה הוא שאלת מערכת הקשרים בינך ובין אשתך, כאשר אתה שומע ממנה דברים שנועצים טריז בינך ובינה, ואתה עצמך כותב שאתה לא סומך עליה יותר, והיא כמובן יודעת את זה.

זה מצב משברי מצד עצמו.

ברית הנישואין במהותה היא ברית הרצון המשותף להיות ביחד, ולא לקיים את הזוגיות רק בגלל "השכל", אלא לקשור גם את הלבבות. כשיש משברים, מנסים ככל יכולתנו לטפל בהם, קודם שמגדירים אותם כבלתי ניתנים לתיקון.

לכן, מה שנכון לעשות הוא לטפל בכך שאינכם נותנים עוד אמון האחד בשני, כל אחד בתחומו, אלא להסכים ביחד ללכת לייעוץ זוגי שביחד עימו תסללו את הדרך שלכם לחדש ולהתחדש.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368