שאל את הרב

חזרה בתשובה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 04/07/23 23:29 טו בתמוז התשפג

שאלה

שלום רב, אני הייתי בבית עם חינוך דתי מכפייה עד גיל 13-14 ולאחר שיצאתי מהבית עזבתי את הדת ועכשיו לאחר מות סבי עשיתי חשבון נפש והתעורר אצלי משהו שקורא לי לחזור בתשובה, לפני כשלושה שבועות התחלתי לשמור שבת, להניח תפילין ולהתפלל שחרית, מנחה וערבית, אני שומר על לשוני יותר ועל עיניי יותר, לברך על האוכל וללמוד מדי פעם תורה בעיקר בשבתות וקצת ביום יום.

במהלך השנים שהתרחקתי מהדת בתור נער הייתי מוציא זרע לבטלה והייתי מדבר עם מספר נשים

שלא מעמנו בקשר לדברי ערווה וכו' (כמובן שלא באמת שכבתי עם אף אחת מהן אך עדיין אני מרגיש צער רב), מדבר לשון הרע ויושב במושב לצים, זה היה משהו כמו 5-6 שנים ולצערי לא שמרתי כשרות או זמן בין בשר וחלב.

1. שמעתי את דבריו של המקובל רבי יהודה פתיה זצוק"ל זי"ע ואני חושש שמא אני חטאתי והעונשים הם איומים אך אני מעוניין לחזור בתשובה וברצוני להיות בן העולם הבא לגן העדן ולא לגיהנום ולתקן את דרכי ולכן אני שואל האם אכן אפשרי הדבר שלמרות מה שקרה בעבר בעת היותי נער חסר מודעות שלא ידע על כל האיסורים האלה שעשיתי יכופר לי ואני יוכל למחוק אותם ובאמת לתקן את גורלי? (כמובן שהפסקתי בבת אחת את כל החטאים האלה והתחלתי לתקן את דרכיי, הפסקתי לשפוך זרע לבטלה, התחלתי לשמור זמן בין בשר וחלב וכשרות והפסקתי את קשריי עם נשים אחרות והתחלתי לחפש מישהי לקשר רציני שאיתה בע"ה אתחתן בעתיד)

2. חלק לא קטן מהאנשים לועגים לצעד הזה כולל אבא שלי וחלקם אומרים לי שאני לא צריך "להשתגע להם" ואני לא מבין מה רוצים ממני כי אני באמת אותו הבן אדם שהייתי פשוט מקיים מצוות, אבי אינו שומר שבת ולכן בבית אני שומר שבת והוא לא ולכן הוא עדיין רואה טלוויזיה אז אני פשוט לא מסתכל על הטלוויזיה והולך לבית הכנסת בתפילות ולומד שעתיים או שלוש שעות תורה כל שבת.

3. אשמח לקבל עצות לכפרת עוונות, אני נותן מדי פעם צדקה כשאפשר לאביונים שמבקשים כסף לאוכל ברחוב או סתם כמה שקלים בתקופת צדקה בבית הכנסת לכפרת עוונות ולמצווה, אך אני מרגיש שלא די בכך.

אשמח לעזרתכם, תודה רבה ושבוע טוב.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

הרמב"ם הל' תשובה אומר שאפילו חטאים שאין להם דרך תשובה גם להם יש דרך תשובה. אין מצב שהקב"ה לא יקבל יהודי שיעשה תשובה, יש פעמים בדרכים כאלו או אחרות, אבל אין חטא שאין עליו תשובה. עוד יש להוסיף שהחטאים שלך היו בשוגג, מתוך שעזבת את הבית התדרדרת, ואשריך שאתה חוזר כעת לדרך הישר והטוב.

השתדל שלא תגיע לויכוחים ומריבות עם אביך, תשתדל להעלים עין או רגשות כלפי אביך. לא כדאי להכנס לויכוחים בנושאים כאלו עם אביך. אדרבא כמה שהוא מזלזל בך, תחזיר לו אהבה גדולה, ואולי יישר בעיניו ותחזרו לאהבתכם הקדומה.

לגבי כפרת עוונות, כדי תחילה ללמוד היטב דיני ייחוד, ודיני נגיעה באשה, ללמוד את בעיית הוצז"ל מה החטא ומה התשובה.

כמו כן יש להתוודות על כל מעשה שעשית ולקבל על עצמך שלא תשוב לזה החטא עוד. תשתדל לתת לצדקה שווי של 3 מנות פלאפל כל שני וחמישי. לפחות ארבעים פעם.

והקב"ה מקבל תפילות ישראל וישמע צעתך וישלח לך אורו מקודש.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368