שאל את הרב

איך לעשות בחירות נכונות ולהתמודד עם קשיים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/10/22 19:06 ו בחשון התשפג

שאלה

אני כותב באנונימיות.

כל מה שאני עושה לא מצליח לי, החיים שלי כל הזמן מדרדרים , אני עושה בחירות וזה כל הזמן מתברר שהם טעות, , אני שואל את הסובבים שאיתי ומקשיב להם ושוב זה מתברר כטעות אני מתאמץ יותר מכולם משקיע יותר מכולם אני מתעורר ב6:30 בבוקר מתאמן מפניי בית ספר ומתאמן אחרי בית הספר מתאמן 3 שעות יותר מכולם, אני מניח תפילין כל בוקר חצי שעה, פתאום היה לי בבוקר חלום שהרגו את אבא שלי, אני מתעורר בשלוש בבוקר סתם ככה מהשינה,אני מרגיש שכול החיים מתחרבשים לי, אני לא יודע מה לעשות יותר, אני שים שמניחים תפילין אומרים שאלוהים איתם בפעולות שלהם ושהם מרגישים אותו, אני לא יודע אם הם משקרים אבל אני יודע שהוא לא שומר עליי והוא לא איתי.

אשמח שתענה

תודה על זמנך האישי

תשובה

הי, אני שמחה שפנית אלינו.

זה בסדר גמור גם שאתה כותב באנונימיות ורוצה רגע להציף ולפרוק את מה שאתה מרגיש וזה באמת אחד המקומות לעשות את זה כאן איתנו!

נשמע לי מהדברים שאתה מספר שאתה מרגיש כרגע שיש לך כל מיני מחשבות ותחושות לא נעימות.. לפעמים באמת אחרי כל מיני בחירות שאנחנו מחליטים- באותו רגע נראים לנו כבחירות נכונות, אבל אחר כך הם יכולים פתאום להרגיש לנו כפחות נכונות ואנחנו נהיים מתוסכלים...

כשהמחשבות מציפות אותנו ככה זה באמת אפילו יכול לפגוע לנו בשינה- החל מחלומות לא טובים, ועד התעוררות באמצע הלילה בלי סיבה כמו שאתה מתאר, זה נשמע לי טבעי לחלוטין שאם אתה מוטרד אז זה כבר מרגיש שהכל נהיה לא טוב והכל נצבע לך בצבע אחד ולא נעים.

אבל אני חושבת שיש הרבה מה לעשות כדי שתרגיש טוב יותר! ואתה תבחר מבין הדברים מה מתאים לך ואתה רוצה לעשות:

1. לא הכל שחור ולבן- לא הכל זה או טעות או בחירה נכונה. יש הרבה באמצע, וגם ברוב המוחלט של המקרים אפשר לתקן! למשל אם אתה מרגיש שמישהו נתן לך עצה שאחר כך לא עזרה לך, אז אתה יכול פעם הבאה להחליט לעשות אחרת, וזה לא סוף העולם כמו שזה לפעמים מרגיש לנו... אם תנסה לחשוב על הדברים ככה אולי זה יגרום לך להרגיש טוב יותר.

2. נשמע מעולה שאתה ככה משקיע בדברים שחשובים לך- זה ממש לא מובן מאליו לנער בן 13 להתעורר מוקדם בבוקר, להשקיע באימונים ולהניח תפילין גם כשזה ממש קשה.. אני מתארת לעצמי שזה אומר עלייך הרבה דברים טובים, ואני חושבת שזה שיש דברים שחשובים לך יעזרו לך להתמודד עם המחשבות הפחות טובות.

3. כתבת כאן על האמונה באלוקים- אני חושבת שאלוקים יכול להיות בפעולות היום יומיות שלנו וללוות אותנו בהרגשה גם אם אנחנו מרגישים פחות טוב, זה לא אומר שהוא לא נוכח. אנחנו לא תמיד יודעים למה הוא מכוון אותנו, כלומר זה שהוא נוכח בחיים שלנו לא אומר שלא יהיו לנו אתגרים וקשיים לפעמים.

ההפך אפילו- הרבה פעמים אומרים שאלוקים מציב בפנינו אתגרים שאנחנו מסוגלים לעמוד בהם.

כמובן שזה עניין של אמונה, והרגשה- זה לא משהו שאפשר להגיד שהוא בטוח ב100%, כי זה העניין באמונה! אז אני חושבת שמי שאומר לך את זה לא משקר לך, זאת באמת האמונה שלו וככה הוא מרגיש בעצמו. אבל זכותך גם לשאול את עצמך שאלות על זה ולרצות להרגיש את זה בעצמך וזו שאלה מאוד חכמה שאתה מעלה, ואני חושבת שעם הזמן אתה יכול לחקור את זה ולהבין מה דעתך על הדבר הזה.

4. יצא לך לשתף חבר טוב במה שאתה מרגיש? זה גם יכול להיות מישהו מהמשפחה. הרבה פעמים מאוד עוזר לשתף ולהגיד את מה שיושב לנו על הלב. אני יודעת שלפעמים זה קשה ואנחנו מעדיפים להשאיר את זה לעצמנו- אבל שיחה עם חבר טוב, או עם אחד ההורים, או אפילו אם יש לך אחים אתה יכול לדבר איתם ולהרגיש הרבה יותר טוב.

אני גם מניחה שיכולות להיות להם עצות טובות כי הם מכירים אותך ויכולים לדעת יותר ממני אפילו מה מתאים לך באופן אישי מהכרות איתך.

5. גיל ההתבגרות הוא גיל שמביא איתו הרבה מחשבות, לא מעט נערים ונערות חווים את מה שאתה מתאר ומרגיש ואני חושבת שאם משתפים ונעזרים בכל מיני גורמים זה יכול להקל על זה!

וגם יכול להיות שלא מעט חברים שלך לכיתה מרגישים ככה וזה גם יגרום לך לתחושה טובה שאתה לא לבד בזה אם תדבר איתם על זה. חשוב לי שתדע שזה טבעי ונורמלי ולא תלחץ מזה..

לסיכום:

תיארת בשאלה שלך תחושות חשובות שעולות לנו הרבה פעמים באופן כללי, וגם סביב גיל ההתבגרות. דיברנו על כל מיני דברים שאפשר לעשות כדי להרגיש טוב יותר!

למשל דיברנו על זה שזה עוזר להבין שלא הכל שחור ולבן- יש גם באמצע. גם מה שאנחנו מרגישים שהיתה טעות נוראית, אפשר לתקן ואפשר להתנהג אחרת בפעם הבאה. אני חושבת גם שזה מצויין שאתה מתמיד בדברים שחשובים לך וזה עוזר להתמודד עם המחשבות הפחות טובות. דיברנו על האמונה באלוקים שלפעמים יש לנו כל מיני שאלות ואנחנו לא מבינים איפה הוא נמצא בחיים שלנו, אבל אולי גם אלוקים מציב בפנינו אתגרים וקשיים כי אנחנו יכולים להתמודד איתם, ולא הכל צריך להיות תמיד רק טוב ונעים, אנחנו מסוגלים ליותר. אפשר גם לשתף חבר קרוב וטוב במה שאתה מרגיש, או מישהו משמשפחה.

וסיכמנו בזה שגיל ההתבגרות הא גיל מורכב לפעמים שגורם לנו לשאול שאלות וזה בסדר גמור וטבעי לחלוטין. אני מקווה שתרגיש יותר טוב בקרוב ושתישן טוב יותר בלילה...

אני מזמינה אותך ליצור איתנו קשר שוב!

אתה מוזמן לכתוב שאלה חדשה באתר (אצרף כאן גם קישור ישיר לטופס לשאלה חדשה אם תרצה)

https://www.makshivim.org.il/ask-away

ובנוסף לזה אנחנו זמינים גם בשיחת טלפון:

כוכבית 8298, וגם בוואצאפ במספר: 052-468-3927.

מוזמן בשמחה לשלוח הודעה ולספר מה איתך, להתקשר אלינו או לשמור אותנו באנשי קשר :)

בהצלחה,

חן

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368