שאל את הרב

פילגש - מותר או לא?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/02/06 23:46 כב בשבט התשסו

שאלה

לרב אליהו שלום רב,

אני מחנכת שמיניסטיות ונתבקשתי להתיחס סוגיית "פלגש". חסר לי מידע בסוגיה הנ"ל אשמח אם הרב יוכל להתיחס ולהבהיר את דעת התורה בעניין תוך התיחסות לשאלות הבאות:

א.האם לחיות עם אישה ללא נישואין זה אכן מותר?

ב.במידה ולא מדוע לא, הרי בעבר דבר זה הותר?

ג.האם היום לא חיים כך רק משום שזה לא כדאי לאישה מבחינת זכויותיה?

סוגיה זו כמחנכת לבנות דתיות מתבגרות משמועתית מאד היות ויש לה נפקא מינה מעשית קרובה מאד... אודה לרב על כל התיחסות והרחבה בעניין

תשובה

בס"ד

א - משמעות המילה "פילגש" זה חצי אשה (פלג אשה). דהיינו אשה שמקודשת אבל אין לה כתובה. "פילגש" בלי קידושין - היא למעשה "קדשה" דהיינו[זונה]. גם "פילגש" עם קידושין לא קיימת בשעה שבטל המנהג לשאת שתי נשים.

ב - יש דעות יחיד שאומרות כי אשה שמיוחדת לאיש אחד אינה "זונה" אם היא מקיימת יחסים אחרי טבילה אפילו בלי קידושין. ההלכה שנפסקה בשו"ע היא כדעת הרמב"ם המוזכרת לעיל סעיף א' שזה אסור ולא כדעת יחיד זאת. לכן אסור לקיים יחסים בלי קידושין כלל אפילו אחרי טבילה כדת וכדין. כל תלמידה ששוקלת לסמוך על דעת יחיד זאת צריכה לשאול את עצמה אם היא מוכנה להכנס למעמד של "ספק זונה ספק פילגש"?

ג - "הפילגש" שמדברים עליה היום אינה "מקודשת" וגם לא "אשה מיוחדת". ולכן היא אסורה מהתורה אפילו לדעת יחיד זאת. היום מדברים בעיקר על "מין מזדמן", לילה, חודש או חודשיים. איך שיצא. הדבר הזה אסור לכל הדעות.

****

אני יודע שהתפרסם "מאמר מדעי הלכתי" של איזה פרופסור באחד העיתונים ובו כתוב שמותר לזנות על פי ההלכה (?). המאמר הזה הוא הליכה אחורה כמה מאות שנים.
כשאני קורא את המאמר הזה אני שואל את עצמי למה הפרופסור הנכבד לא כתב מאמר שצריך להחזיר את המנהג לשאת שתי נשים?
מימלא יש גברים שבוגדים בנשותיהם. יש גברים שאשה אחת לא מספיקה למלאות את כל תאוותם. למה לא יבוא איזה "פרופסור דתי מלומד" ויגיד שראוי להתיר שתי נשים?

כי להתיר שתי נשים - זה לא פופולרי!!
אבל להתיר פילגש - זה פופולרי!

********

הפרופסור המלומד לא מבין שאנחנו צריכים לקדש את האהבה ולא את התאוה. צריך להעלות את מעמד האשה ולא להחזיר אותו אחורה. לא שוקלים להחזיר את מעמד הפילגש, כמו שלא שוקלים להחזיר את ה"עבדות"?.

המאמר הזה מכשיר בעקיפין את "סחר הנשים" הפורח. המאמר הזה משחרר יצרים אפלים לאור היום. אחרי ה"הכשר" הזה בודאי ימצאו כמה גברים שפלים שיזניחו את נשותיהם הנאמנות למען נערות ליווי מיובאות. הכל בהכשר שאין לו ידים ואין לו רגלים.

הפרופסור הזה לא לוקח בחשבון ש"היתרים" מפוקפקים מעין אלה רק מפרקים בסופו של דבר משפחות. בסופו של יום הילדים נותרים בלי אבא אוהב. הם נשארים עם אמא נבגדת, כועסת, עייפה, מאוכזבת ובוכיה. וגדלים בלי אהבה.

הפרופסור הזה צריך לזכור כי גם דמעות של ילדים מגיעות לשמים!

********

אנחנו צריכים לחנך את הצעירות להקים בית עם בעל אוהב ונאמן שלא מחפש לרעות בשדות זרים. בית של אהבה.

אימרי להן שלא כדאי להתחתן עם בעל שיש בכיסו היתר של פרופסור לתור אחרי עיניו ולבבו. היתר לחפש ברחובות בנות צעירות בכל פעם שמתחשק לו. היתר לזנות עם "בשר טרי". היתר לזנוח את אשתו שבית.

האדם הזה הוא לא ["נבל ברשות התורה"]. הוא [נבל שלא ברשות התורה.]

בהצלחה


כתבות נוספות