שאל את הרב

ליווי עם בן או לחזור מאוחר לבד?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/10/04 20:21 ב בחשון התשסה

שאלה

שלום רציתי לשאול, אם אני נמצאת במצב שאני צריכה לחזור מהסניף הביתה או מכול מקום אחר והשעה מאוד מאוחרת ויש באפשרותי או שבן ילווה אותי או שאני אלך לבד מה עדיף לעשות .

תודה וישר כוח

תשובה

שלום לך.
ראשית אציין שמדובר בשאלה שהיא ברובה הלכתית ולכן מן הראוי לשאול רב פוסק. הדברים שאכתוב כאן הן רק נקודות שידועות לי, אבל אינני פוסק ולכן אין לסמוך עלי ויש לבדוק את הדברים עם הרב שלך.

השאלה הייתה על מצב מאוד מוגדר. כדאי לציין ראשית לכל שמן הראוי להשתדל שלא להגיע למצבים כאלה בגלל הבעיות ההלכתיות שבהם.
ולתשובה למקרה זה:
דיני ייחוד וכן היחס המותר והאסור בין בנים לבנות מפורטים בשולחן ערוך, חלק אבן העזר, סימנים כא' ו-כב'.
דין ייחוד לא נאמר לגבי מקום פתוח ולכן לכאורה אין איסור בהליכה ברחוב עם עוד בן על אף שהשעה היא מאוחרת והרחוב הוא ריק. ידוע לי שבעבר נשאל אחד הרבנים לגבי מציאות של נסיעה בטרמפ בלילה עם בן (מוכר) והוא אמר שאולי יש בזה בעיה של ייחוד. לכן אני ממליץ לך לשאול את הרב שפוסק לך האם יש בזה איסור.
עוד בעיה בליווי של בן היא השיחה איתו, שיחה שמטבע הדברים נגררת לקלות ראש שאסורה בין בנים ובנות. עניין נוסף שעלול להתפתח מן הדבר הוא שיגרמו הרהורי עבירה לך או לבן שהולך איתך, דבר שלרוב הדעות הוא איסור דאורייתא. עניינים אלו צריכים בירור סובייקטיבי האם זו המציאות או לא – ברור שעלייך מוטל לעשות.
אני מבין שההליכה לבד היא בעיה מצד הפחד וכן החשש האמיתי שמא יקרה דבר לא טוב בלילה.
שוב – המלצתי היא לא להגיע למציאות הזו. מן הראוי שהמדריכים בסניף יתחשבו במציאות ההלכתית הזו ויקבעו את הפעולות בהתאם או לחילופין שיהיה כלל שמלווים את הבנות כמה בנים תוך שמירה על כל ההלכות.
אני מקווה שהתשובה ענתה לשאלה. אם לא וגם אם כן, תמיד אפשר לשאול שוב שאלה זו או אחרת.
להשתמע,
יהונתן.
ymvy@walla.co.il

כתבות נוספות