שאל את הרב

יישר כוח לרב על הזיכוי במשפט

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 21/05/06 18:17 כג באייר התשסו

שאלה

בס"ד

קראתי שהרב זוכה במשפט על מה שפסקת שאסור למכור דירות לערבים. ישר כוח לרב.

אני מקווה שאחרי הזיכוי גם רבנים אחרים ילכו בעקבות הרב לומר דברים באומץ ולא לפחד כלל.

בהצלחה

תשובה

בס"ד

תודה על הברכות. האמת היא שמבחינתי זה היה גם נס וגם טבע.
הזיכוי הזה היה ברור לי מלכתחילה. נכון שזה לא היה סביר מבחינה משפטית שהמשפט יבוטל מיד עם תחילתו, במיוחד שהוא קיבל פירסום כל כך גדול. אבל היה ברור לי שאין למשפט הזה שום סיכוי משפטי או רוחני.

אין סיכוי משפטי שיעמידו מישהו לדין על דברים כל כך פשוטים. שהם הלכה ברורה. כשלא מעמידים לדין את הבת של ראש הממשלה שקוראת לשר הבטחון "רוצח". שלא מעמידים לדין את האלוף שלמה גזית שאמר כי "הכיפות הסרוגות עבורי הן כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאציים". אי אפשר שתהיה איפה ואיפה כל כך גדולה במערכת המשפט.

גם רוחנית זה לא הגיוני שמי שפסק הלכה על פי השולחן ערוך ישב על כך בכלא. זה לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת. הייתי בטוח שבשלב מסוים המשפט המיותר הזה יבוטל. לא ידעתי איך. היום אני יודע.

למעשה פורסם בכלי התקשרות שאני צריך להתנצל על כך ובכן זה לא כל כך מדויק. כל מה שהוצרכתי להבהיר כי אני לא שונא ערבים. זה כל כך קל לי לעשות כיון שאני באמת לא שונא ערבים. אני לא שונא שום בן אדם יציר אלוקים. חביב אדם שנברא בצלם. בשבילי זאת אמת ודרך חיים. נקודה.
הבהרתי שכל מה שאמרתי נגד הסטודנטים הערביים במכללת צפת - זה רק נגד תומכי הטרור. ובאמת כך היו דברי גם אז. מי שישמע את דברי בהקלטות מאז ישמע שאמרתי מפורש רק נגד תומכי הטרור.

באמת אין לי משהו נגד ערבים בגלל היותם ערבים. הם לא העם שלי אבל אני חושב שיש להם זכות מלאה לחיות. אם הם לא תומכים בטרור.

מאידך אני חושב שצריך להכות את כל תומכי הטרור בכל הכוח האפשרי. לדעתי הגישה של ממשלת ישראל היום כלפי יורי הקאסמים מעזה היא סלחנת ומוטעית. צריך לשנות אותה מיסודה. זה לא בגלל שדם של ערבים זול בעיני. זה רק בגלל שגם דם של יהודים יקר בעיני.

אני יודע שיש הרבה אנשים בעולם שבשבילהם דם של יהודים היה הפקר אלפי שנים והם רוצים להמשיך את המסורת המופלאה הזאת גם היום.
לא מדובר בסתם אנשים. מדובר בכלי התקשרות באירופה שמלאים בדמעות על כל פצוע פלשתינאי ושוכחים את מאות הקאסמים שנופלים היום על שדרות.

זה בעיניהם טבעי.
בעיני זה לא טבעי. וצריך להלחם בזה שזה טבעי בעינהם. צריך להלחם במחשבות הללו. שמחלחלות גם למקבלי ההחלטות לשר הבטחון ולאנשים שחים ממוסר העקום של עיתוני אירופה ולא מהמוסר של נביאי ישראל.

זהו חביבי ותודה על הברכות

כתבות נוספות