שאל את הרב

הורים שמתנגדים לחתונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 15/06/09 20:43 כג בסיון התשסט

שאלה

שלום..

יש לי בעיה רצינית עם ההורים ...אני יוצאת עם בחור 5 חודשים ואנחנו מרגישים שזה זה ואנחנו רוצים להתחתן אבל ההורים שלי לא רוצים בגלל העדה שלו והם לא מוכנים לוותר ואני מרגשיה שהוא הזיווג שלי !! אבל הם לא מוכנים לשממוע וכל הזמן אימי מאיימת עלי שהיא תיסע עם המשפחה שלי לאמריקה ויקח אותי בכוח !! וכל הזמן אבא שלי אומר לי שהוא זה שצריך להחליט מי הייה הבן זוג שלי !! וכל גבר שאני יוצאת איתו הם לא רוצים !!

אחרי ריב שלי ושל ההורים שלי הבנתי שהוהרים שלי אובססיבים אלי הם לא מוכנים שאני יתחתן איפה שאני רוצה ועם מי שאני רוצצה והם אומרים לי שאם ירצו בסוף שאני יתחתן לא יתפשרו על זה שאני יגור בסביבה שלהם ממש קרוב אליהם והם לא מוכנים שאני יעבוד כי הם רוצים שאני יבוא הביתה מהבוקר והם גם צעקו שאני מוכרת אותם ושהם הביא אותי לעולם כדאי שאני לא יעזוב אותם ואני חייבת לגור לידם וולהיות אצלם כל יום ..לאכול אצלם ושהם יחליטו למה שקשור לבית שלי ולילדים שלי ...

אני לא יודעת מה לעשות באמת הם כל כך אובססיבים אלי אני אוהבת את הבחור ואני רוצה להתחתן איתו אבל הם לא מוכנים שאני יעזןב את הבית !! מה לעשות איתם בבקשה תעזרו לי אני מרגישה רע נורא כי הם ממש ניכנסים לי לחיים!!

לפעמים בא לי לברוח רחוק מהם אבל אני נורא מפחדת !!

תשובה

בס"ד
שלום רב,
מבחינה הלכתית את צודקת. אמנם יש מצוות כיבוד הורים אבל אין פרושה שההורים מנהלים את החיים של הילדים שלהם אלא שההורים יכולים לדרוש מהילדים שיעזרו להם בחיים(רק אם קשה להם, לא סתם כדי להטריד אותם). ההורים שלך יכולים לבקש ממך לנקות ולסדר להם את הבית וכד' לעשות קניות . אבל הם לא יכולים לא להרשות לך להתחתן או לקבוע לך עם מי להתחתן. הם יכולים לבקש שתגורי קרובה אליהם - באותה עיר אבל לא באותו בית.
יש שיעור של הרב אליעזר מלמד שמפרט את הצדדים ההלכתיים הללו: http://www.yeshiva.org.il/midrash/doc/doc18/horim_b.doc
מתוך דבריך עולה הרושם שלהורים שלך יש קושי רגשי גדול עם האפשרות שאת תתחתני ותעזבי אותם. הם מפחדים שהם יאבדו אותך. לכן הבעיה העיקרית היא איך לגרום להם להרגיש שאין להם ממה לפחד, שאת אוהבת אותם ותדאגי להם גם אחרי שתתחתני עם בחיר לבך.
זה צריך להיות תהליך שנמשך שבועות, עד שתוכלי לגרום להם להרגיש אחרת כלפי החתונה שלך. תחילה תסבירי להורים שלך, בעדינות וברגישות, שדווקא כשהם מאימים עליך הם עלולים להפסיד אותך. הם יוצרים אצלך כעס שמרחיק אותך מהם. תאמרי להם שדווקא אם הם יבינו אותך אז את תביני אותם ותתחשבי בהם יותר. תגידי להם שדווקא כאשה נשואה ומאושרת תרגישי שמחה להיות אתם, לא תעזבי אותם, תבואי לבקר הרבה, תשבי אצלם לאכול ותדאגי להם יותר. אחרי שהם יתרככו תבואי עם בחיר לבך, ושניכם יחד תגרמו להם להרגיש שהוא לא לוקח אותך מהם, שיבינו שחשוב לשניכם שיהיה להם טוב גם אחרי החתונה שלך.
בהצלחה!

כתבות נוספות