שאל את הרב

האם פגם הברית פוגע גם בנשים?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/02/06 19:38 כב בשבט התשסו

שאלה

כבוד הרב, שלום וברכה.

לפני כמה זמן שמעתי סיפור על שני רבנים שהלכו ביער. לפתע הם נתקלו בחזיר (אם אני לא טועה) ואחד ברח והשני נשאר והחזיר ברח ממנו. זה שנשאר אמר לזה שברח שהוא פוחד בגלל שהוא פגם בברית.

אני לא יודעת מה המקור לסיפור זה, ויכול להיות שבילבלתי בין שני סיפורים, אך הנקודה המרכזית של הסיפור היא שמי שלא פוגע בברית- לא מפחד. שאלתי היא האם גרמתי חלילה לגבר לפגוע בברית (אני חוזרת בתשובה), האם זה חל גם עלי? או שאצל נשים העניין הוא שונה. אני חוזרת ומדגישה שאני לא בקיאה בעניין הברית, ובכל מה שכרוך בזה, ואני לא יודעת עד כמה הסיפור הזה נכון, ומכיון שאני לא כ"כ זוכרת את הפרטים אני לא יודעת מאיפה הוא לקוח. דבר נוסף- יכול להיות שאני לא מבינה את גודל האדם ועוצמותיו (של הרב המסופר), ולכן הבנתי את הסיפור לא נכון.

תודה רבה על העזרה הפרטית לי (במכתב הזה) , ועל העזרה הכללית לכל האנשים שפונים אל כבוד הרב. בשורות טובות!!!

תשובה

בס"ד

בודאי שמי שגורמת ל"פגם הברית" היא באותה צרה. אבל כל זה לא קשור אליך. חכמינו אמרו ש"אין בעולם דבר יותר גדול מהתשובה". וכל העבירות של העבר לא נזכרות אצל החוזר בתשובה כלל. והכוונה בענין זה היא גם אליך.

מה שחשוב שהיום את שומרת על עצמך ולא נותנת לעצמך להכשיל שום גבר במכשולות מסוג זה. וכל מה שהיה בעבר לא צריך להפחיד אותך היום כלל.

העיקר שאת צריכה לחשוב עליו היום הוא הכיון החיובי. לבנות את הבית שלך. אם את נשואה - לבנות אותו שמח וטהור וטוב וחזק. ואם את רווקה להתפלל על זה. להשתדל על זה.

הרבה הרבה הצלחה

כתבות נוספות