שאל את הרב

גזענות ביהדות

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 15/04/06 22:05 יז בניסן התשסו

שאלה

לפי היהדות רק העם היהודי נחשב לבחיר מכול העמים ומובחר מכולם -הוא עם הסגולה האם אין כאן סוג של גזענות מסוימת? שאדם בעל גנים יהודים נחשב יותר מאדם גוי ? חשבתי על השאלה הזאת וראיתי תשובה יפה באחד מהספרים אך איני זוכר אותה אשמח אם הרב יענה לי בהקדם

תשובה

בס"ד

אם אדם רוצה לברוח מגזענות הוא אינו צריך לטשטש את ההבדלים שבין העמים השונים. גזענות של היטלר ודומיו היתה גזענות שאומרת שאין זכות קיום לעמים שהם היו נחותים מבחינתם. הם השמידו בדרך היותר מטורפת את העמים שלדעתם לא היו בני זכות קיום.

העמים האחרים היו מנוצלים על ידי הגרמנים וכל אוצרות הטבע של העמים שנכבשו על ידיהם היו מגוייסים לטובת החלום שלהם לשלוט על העולם.

עם ישראל קיים הרבה יותר שנים מהאומה הגרמנית. וןהוא לא עם גזען במובן הזה כלל.
אף פעם לא קם מנהיג בעם ישראל שהצליח להבין מהתורה משהו שמתקרב לדעות החולניות של היטלר. אף פעם לא קם מישהו והקים מחנות ריכוז לצורך השמדה לשום עם בעולם. וגם היום אין לנו שום חלום לזרוק את הערבים לים.

לצערינו אם יש אנשים שחושבים שאין לנו שום זכות קיום הם הערבים - לדעתם אין לנו זכות קיום בעולם.

אבל אנחנו חיים בתוך צביעות. דווקא היהודים שהם אוהבי הערבים מאשימים את היהדות בגזענות??!
לדעתם הערבים הם דווקא חברה טובים.
גזעיים משהו משהו.

ובכן אנחנו לא גזענים!!

הזוהר הקדוש הסביר בצורה יצירתית את ההבדל שבין ישראל לעמים כיחס שבין ראש לאברים. יש אומרים "לב באברים" וזה לא כל כך משנה. העיקר שלכולם יש זכות קיום למרות ההבדלים שבינהם.

גם צריך לשים לב שההבדל הזה מחייב אותנו לשמור על יחודינו. דהיינו לא להתערב עימהם לא להתחתן עימהם ולא עם שום עם אחר.

בארץ ישראל יש לנו גם מאבק קשה עם הערבים שבתור אומה רוצים את הארץ שהיא ארץ חיינו וחלק מהם חולמים לזרוק אותנו לים. לצערי גם המנהיגים הנבחרים שלהם חושבים שחטיפת חייל היא מעשה לגיטמי וחלק מהם מצדיקים פעולות טרור והפגזת ישובים.

חבל חבל חבל. כי באופו הזה אני לא חושב שיהיה אפשר למצוא איזה שהיא דרך לחיות ביחד. אי אפשר לחיות אם תומכי טרור במחיצה אחת. וכיון שהארץ הזאת היא שלנו יצטרכו כל תומכי הטרור למינהם לעזוב את הארץ הזאת שאלוקים נשבע לאבותינו לתת לנו.

בהצלחה

כתבות נוספות