ממדרגה למדרגה

להקת המדרגות, מחלוצי המוזיקה היהודית, משיקה אלבום חדש. בואו לשמוע

חדשות כיפה יאיר פלד 25/03/10 00:00 י בניסן התשע

הצמד הוד דיין ואילן דמרי, המוכרים יותר תחת שם הלהקה שלהם "המדרגות", מסתובבים יחדיו כבר קרוב לעשור. האלבום הראשון, שהיה מחלוצי המוזיקה היהודית המקורית, "בפתח הדלת" פתח פתח בפני חוזרים בתשובה רבים להמשיך וליצור מוזיקה לצד תהליך התשובה. מאז ועד היום, ערב יציאת אלבום האוסף, לא קמה להקה כמוה בישראל. ההקפדה של דיין על האיכות המוזיקלית, הקול הייחודי של דמרי ,הבחירה של הטקסטים המקוריים לצד טקסטים מן המקורות, הופכים את היצירה של המדרגות לשונה.

 

עץ / המדרגות

בדיוק כמו בתהליך ההתיישנות של יין, כך גם המוזיקה של "המדרגות" הולכת ומשתבחת עם השנים. הדבר מתבטא באלבום הפיוטים המופלא והאיכותי "שואף"  שהוציא הצמד לפני שלוש שנים, המכיל לחנים למילים העתיקות לצד ביצועים מרגשים ומרטיטי לב של ניגונים עתיקים. כזהו השיר החדש "עץ" הפורט על הנשמה, קולו העדין והמלטף של דמרי ממיס את הטקסט באווירה שמימית של התעלות רוחנית ממש.

 

בדרך כלל נוטים לזלזל באלבומי אוסף. פעמים רבות עושה זאת האמן מטעמי חיסכון או הצלת קריירה דועכת. אצל להקת "המדרגות" זה הפוך. האלבום החדש רק משבח את היצירה. זוהי ללא ספק אחת היצירות הגדולות בעשרת השנים האחרונות שקמו למוזיקה היהודית והישראלית בכלל. תענוג צרוף של צלילים אביבים מלטפים מתאים בדיוק למתנה לתקופת האביב והפסח. תתחדשו.


"עץ" אוסף / להקת המדרגות