מאריק שרון ועד ה'צל': המרפסת של המדינה

לא מעט סלבים נהגו ונוהגים לפקוד את מקום התצפית בישוב פדואל, המשקיפה על פני השפלה כולה וממחיש יותר מכל את החשיבות האסטרטגית של יו"ש. כעת זוכה התצפית לשדרוג

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/16 15:50 יב בניסן התשעו

מאריק שרון ועד ה'צל': המרפסת של המדינה
יחצ, צילום: יחצ

פעם, לפני היקבים הגבינות ובתי הקפה בשומרון, תחנת החובה לכל מי שהגיע לביקור בשומרון הייתה "המרפסת של המדינה" בפדואל ממנה ניתן להשקיף על כל גוש דן. משם הבינו כולם כמה "יש"ע זה כאן" כמו הסלוגן המפורסם, שם הצטלמו ושם ניסו לשכנע ולהסביר.

השבוע סיימו ב"תיירות שומרון" ובוועדת תיירות של הישוב פדואל את שדרוג ושיפור "המרפסת של המדינה". התצפית הנחשבת לאחד מאתרי התצפית היפים בישראל, קיבלה את שמה מאריק שרון כשבביקור מקום גילה שניתן לתצפת מהמקום לעבר כל מישור החוף והשפלה, מאשדוד בדרום ועד לחדרה בצפון וכינה אותה: "המרפסת של המדינה"

אריאל שרון ובנימין נתניהו (צילום: יחצ)

אורי אורבך ז"ל (צילום: יחצ)

הצל (צילום: יחצ)

שר התיירות יחד עם ראש מועצת שומרון מסייעים בהצעת נישואין (צילום: יחצ)

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (צילום: יחצ)

במקום נחנכו שלוש משקפות משוכללות שבהן ניתן לתצפת על בתים מגדרה עד חדרה, ובתיירות שומרון מבטיחים כי 80% מתושבי מדינת ישראל יוכלו לזהות את ביתם מהמקום. כמו כן נחנכה טיילת שמאפשרת להגיע עד לנדנדת המצוק שיש שאומרים שהיא אחד המקומות הפופולאריים בארץ להצעות נישואין.

יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "התיירות היא היא ההבטחה הגדולה של השומרון. אין ספק שמדובר באחד המקומות היפים בארץ. השומרון מציע נופים עוצרי נשימה שאין להם אח ורע במדינת ישראל, מעיינות אטרקציות תיירותיות ועוד. שדרוג "המרפסת של המדינה" היא חלק ממהלך כולל שעושה מועצת שומרון יחד עם תיירות שומרון לחיזוק עוגני התיירות, ואין לי ספק שאוצרות הטבי והנוף כאן ימשיכו למשוך את עם ישראל"