פייגלין חונך מפלגה: יש לסיים את הכיבוש ע"י החלת הריבונות

בועידה הראשונה של המפלגה החדשה שהקים, אמר אמש משה פייגלין כי ראשי המדינה לא רצו לנצח במבצע צוק איתן, "מקבלי ההחלטות חששו מקריסת החמאס ולא חתרו באמת לנצח אותו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/03/17 07:25 ג באדר התשעז

פייגלין חונך מפלגה: יש לסיים את הכיבוש ע"י החלת הריבונות
פלג אלקלעי, צילום: פלג אלקלעי

למעלה מאלף איש הגיעו אמש (ג') לועידה הראשונה של מפלגת זהות שהוקמה ע"י ח"כ לשעבר משה פייגלין. באי הועידה התקבצו בהאנגר 11 בנמל תל אביב ושמעו את מצע המפלגה והשקפת עולמה בנושאים שונים שעל סדר היום.

פייגלין פתח בהתייחסות לדו"ח מבקר המדינה על צוק איתן שפורסם אתמול. "כולם מדברים על דו"ח צוק איתן", הוא אמר, "אבל מתעלמים מהעובדות הבסיסיות: הממשלה שלחה את החיילים אל הסמטאות הממולכדות כדי לא לנצח". לטענתו, ''מקבלי ההחלטות חששו מקריסת החמאס ולא חתרו באמת לנצח אותו, וכך השגנו תיקו מול ארגון טרור קיקיוני. למרבה הצער, אם המצב יימשך, בנינו ישובו ויישלחו לסימטאות עזה גם בסבב הבא".

בנוגע לתכניתו המדינית ועל רקע פינוי והרס תשעת הבתים העפרה הוא אמר, כי יש לסיים את הכיבוש בדרך של החלת ריבונות. לדבריו, "נחיל את ריבונות מדינת ישראל בכל רוחב ארצנו, ונפתח את המדינה למען הדורות הבאים. זהות תשמור על זכויות האדם של תושביה, גם אלו שאינם יהודים. לערבים בשטחי יהודה ושומרון יוצעו אפשרויות שונות, המשך החיים כתושבי קבע, סיוע בהגירה לאלו המעוניינים בכך ואזרחות לאלו שיוכיחו נאמנות למדינת ישראל ויהיו שותפים בשמירה על ביטחונה".

מעבר להתייחסות המדינית בנאומו, יש לציין שפייגלין מתכוון על פי הצהורתיו לטפל בסוגיות כלל ישראליות כמו צמצום משרדי הממשלה ל-11 משרדים בלבד, הפיכת צה"ל לצבא מקצועי והתנדבותי, הפסקת הסיוע האמריקאי שלטענתו מזיק לביטחון ולכלכלת ישראל, מעבר לשיטת חינוך המשלבת מימון ציבורי ותחרות חופשית וסגירת המוסד לביטוח לאומי ומעבר לחברות פרטיות.

פייגלין גם קורא ולהפסקת מעורבות המדינה בענייני הדת, תוך צמצום משמעותי ביותר של הרבנות הראשית לישראל, הפרטת הקרקעות המוחזקות בידי ראשות מקרקעי ישראל ו-"לגליזציה מלאה ואחראית, קרי אישור מכירת קנאביס בבתי מרקחת מגיל 21 ומעלה".