הרב אריאל מתייצב לצד הרב סתיו: לא להרוג מחבל מנוטרל

הרב אריאל מתייחס לסוגיית הריגת מחבל מנוטרל ואומר "אם קיימת סכנה מותר כמובן להרוג, אך אם המחבל אזוק או פצוע, יש חשש שהדבר יוסיף שמן למדורה. צריך לפעול בחוכמה ולא מתוך אמוציות ספונטניות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/10/15 10:07 ב בחשון התשעו

הרב אריאל מתייצב לצד הרב סתיו: לא להרוג מחבל מנוטרל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב יעקב אריאל מתייחס לסערה סביב דבריו של הרב דוד סתיו, לפיהם אסור להרוג מחבל מנוטרל, ומבהיר באופן חד משמעי, כי אם המחבל מנוטרל באופן מלא, ואינו מהווה סכנה, אין מקום להרוג אותו.

"אם קיימת סכנה מותר כמובן להרוג, ואפילו חובה, אבל אם המחבל אזוק או פצוע אין סיבה להרוג אותו. יש חשש לגאולת דם, מצווה חשובה מאוד אצל הערבים, ואם מישהו יצלם את הרג המחבל זו בעיה תדמיתית חמורה מאוד".

"מדובר במצב בו אין סכנה", מבהיר הרב אריאל. "אם יש סיכון ביטחוני צריך לנטרל את המחבל בכל מחיר, אך אין מצווה להרוג מחבל שאינו מהווה סכנה, כשהוא אזוק או פצוע. עם זאת, אי אפשר לשקול תוך שניות את כל הסיכויים, וצריך לקבל החלטה בשטח".

הרב אריאל יוצא נגד תופעת הפצת הסרטונים בהם נראה חיסול מחבל, כפי שהופץ הסרטון בו נראה המחבל בן ה13 בפסגת זאב, כשהוא מתבוסס בדמו, ואומר "הערבים מפיצים את הסרטונים האלו בכל העולם, מראים שהם קורבנות מסכנים ושהורגים בהם. אין סיבה להצית את השטח".

"הריגה ללא צורך היא בעייתית", חוזר הרב אריאל לשאלת חיסול מחבל כשהוא מנוטרל. "שנשקפת סכנה מותר גם להרוג, כשהסכנה חלפה והמחבל אזוק או פצוע, צריך לפעול בחוכמה, בשיקול דעת ולא מתוך אמוציות ספונטניות".