נאס"א: תירגעו, העולם לא ייחרב ביום כיפור

אלפי שמועות, התארגנויות מיוחדות ואגירת מזון הביאו להודעה חריגה מטעם נאס"א: "הירגעו, העולם לא ייחרב בין ראש השנה ליום כיפור. השמועות חסרות כל בסיס"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/15 10:51 ה באלול התשעה

כבר לפני כשבועיים דיווחנו כאן ב'כיפה' כי אלפים בארצות הברית אוגרים מזון, ציוד ומים במטרה להיערך לסוף העולם אשר לטענתם יגיע בין 15 ל-28 בספטמבר. התאריכים אינם מקריים, ומגיעים בדיוק בתחילת השנה העברית החדשה, או לייתר דיוק, בין ראש השנה לסוכות. למעשה, כך אומרים חלק מהקונספירטורים, העדויות על כך שסוף העולם הולך להיחרב הינו בשל סימנים המגיעים מהמקורות היהודיים, ביניהם שנת השמיטה.

בימים האחרונים נפוצה ברשתות החברתיות השמועה העיקשת כי אסטרואיד יפגע באזור פורטו ריקו ויגרום לנזק כבד. השמועות החלו כבר לפני מספר חודשים, אך ככל שהתאריך מתקרב הן נעשות יותר עקשות ויותר ויראליות, דבר שהוביל את נאס"א להוציא הודעה מיוחדת המבהירה: העולם לא ייחרב ביום כיפור.

"אין לשמועות שום בסיס", אמר פול צ'ודס, מנהל תחום הגופים הקרובים לכדור הארץ בנאס"א בהודעה שהוציאו. "אם היה גוף מספיק גדול כדי לגרום להרס בחודש ספטמבר כבר היינו יודעים על כך משהו", הוסיף בדברים שהובאו בynet והבהיר כי הסיכוי שהאסטרואיד יפגע בכדור הארץ במאה השנים הקרובות ויגרום לאסון הוא 0.01% בלבד.

באתרים הרבים המוקדשים לנושא וברשתות החברתיות לא צפויים להתרשם מהטענות של נאס"א, ולהמשיך להצטייד במטרה להתמודד בימים לאחר האסון הצפוי לטענתם. כראיה מביאים חלק מהם דוגמאות מסרטים פופולאריים בהם לא סיפקו הגופים הרשמיים מידע על אסון מתקרב כדי לא לגרום לכאוס.

אנחנו לא יודעים אם סוף העולם קרוב, אבל ליתר ביטחון, קבלו טעימה ממה שיקרה אם וכאשר יגיע סוף העולם. הוליווד מציגה חייזרים, צונאמי ואסטרואידים:

[embed]

]

בלוגרית בשם ליסה הייבן אשר מפיצה לא מעט תיאוריות קונספירציה טוענת כי דווקא היהדות היא המרמזת העיקרית על אסון כבד אשר צפוי לפקוד את העולם. כראיה היא מביאה בין היתר את העובדה שמדובר בשנת שמיטה, ואומרת כי בשנות שמיטה בהיסטוריה התרחשו אסונות כבדים. "כאשר ישראל הפנתה את גבה לאלוהים השמיטה הפכה לזמן של פסק דין", היא כותבת.

"גלות בבל וחורבן הממלכה התרחשו בשנת שמיטה ונוצרים רבים מאמינים שגם כשארה"ב הפנתה את גבה לאלוהים היא החלה לקבל את פסקי הדין, ולמעשה רוב הקריסות שלנו התרחשו בשנת השמיטה. כרגע אנחנו חיים בשנת שמיטה, וטוענים כבר עכשיו שהכספים שלנו הולכים להשתולל. שנת השמיטה תיגמר בספטמבר, ולאחר מכן אנו נכנסים לחודש ההשפעה, הידוע כחודש תשרי, כלומר נקודת השיא".

הייבן מוסיפה ומציינת עובדות אשר לטענתה מרמזות על העובדה ששנת השמיטה הולכת להפיל עלינו אסון: בית המשפט העליון מאשר נישואין הומוסקסואלים, האפיפיור מכריז על רצון לבנות סדר עולמי חדש, שנת השמיטה, שנת היובל, הצעת האו"ם להקים מדינת פלסטין, קריסות בבורסות העולמיות והכרזה של מכון המקדש לרכוש אפר פרה אדומה.