Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
הרב שרלו לכיפה: הדחה של הרב ריסקין תהיה חציית קו אדום חמור - כיפה

הרב שרלו לכיפה: הדחה של הרב ריסקין תהיה חציית קו אדום חמור

בראיון ל"כיפה" מתייחס הרב יובל שרלו לניסיון מצד בכירים ברבנות הראשית להדיח את הרב שלמה ריסקין ומבהיר: "אם הרבנות תנצל את כוחה שלא כהלכה אצטרף לאלה הפועלים לביטולה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/05/15 19:04 ז בסיון התשעה

הרב שרלו לכיפה: הדחה של הרב ריסקין תהיה חציית קו אדום חמור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אם אכן הרבנות הראשית תנצל את כוחה שלא כהלכה אצטרף לאלה הפועלים לביטולה בניגוד לעשייתי עד היום", אומר בראיון ל'כיפה' הרב יובל שרלו בהתייחסו לניסיון מצד בכירים ברבנות הראשית להדיח את הרב שלמה ריסקין בכך שלא יאשרו הארכת כהונתו בחמש שנים נוספות.

הבוקר (ב') פורסם ב'כיפה' כי גורמים בכירים במועצת הרבנות הראשית מעוניינים להדיח בפועל את הרב שלמה ריסקין מתפקידו כרב העיר אפרת, בכך שלא יאשרו הארכת כהונתו כרב העיר בחמש שנים נוספות.

במקביל לפרסום הידיעה בנושא, שגרמה ללחץ על מועצת הרבנות הראשית, מנע הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, הדחה במחטף של הרב ריסקין ונקבע כי הרב ריסקין יוזמן לדיון בנושא בסיומו יוחלט האם כהונתו תוארך. כפי הנראה דיון זה יתקיים בעוד כחודש.

בראיון ל'כיפה' אומר הרב שרלו כי אם הדיון הפרונטלי בעניינו של הרב ריסקין הוא דיון מיוחד, ולא דבר שבשגרה, ואם בעקבותיו יודח הרב ריסקין, הוא יצטרף לאלו הפועלים לביטולה של הרבנות הראשית.

"אם מדובר בנוהל קבוע בו עושים דיון בשאלה האם הרב מסוגל להמשיך גם מקומו של הרב ריסקין בדיון כזה", מדגיש הרב שרלו. "אם מדובר בדיון מיוחד, שעצם קיומו הוא על מנת להדיח את הרב ריסקין, הרי שמדובר בחציית הקווים של הרבנות הראשית, ובכך היא מאבדת את תוקפה המוסרי".

הרב שרלו מבקש להדגיש כי אם אכן מדובר בנוהל קבוע אין בכך בעיה, אך כי הוא מתריע בדבר חציית קו אדום פרסונלי. "אם יתקיים שימוע מיוחד וייחודי לרב ריסקין מבחינתי אני לא אכיר בהם יותר, ואני מעריך שאני לא היחיד. מי יישאר מאחורי הרבנות הראשית אחרי שהחרדים והחילונים עזבו אותם ועכשיו גם הציונות הדתית? אם היא תעשה מהלך בעייתי כמו הדחת הרב ריסקין בשל דעותיו לא יישאר אף אחד שיתמוך בה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן