תשע משפחות נוספות התיישבו בסילוואן

באישון לילה התיישבו תשע משפחות בכפר התימנים שבשכונת סילוואן במזרח ירושלים. מדובר בפעם השנייה בחודש בו נכנסים יהודים להתגורר בשכונה ומחזירים לידי היהודים את עיר דוד ההיסטורית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/14 10:42 כו בתשרי התשעה

תשע משפחות נוספות התיישבו בסילוואן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

באמצע הלילה ובליווי כוחות משטרה כבדים, עברו תשע משפחות יהודיות להתגורר בכפר התימנים, בשכונת סילוואן (כפר שילוח) במזרח ירושלים. מדובר בפעם השנייה בה נכנסים יהודים לבתים בשכונה בחודש האחרון, לאחר שהבתים נרכשו במהלך השנה החולפת על ידי חברות מחוץ לארץ. למעשה, כמות המשפחות היהודיות בכפר התימנים הכפילה עצמה בין לילה

הכניסה, שהתרחשה לפנות בוקר, הייתה לשני מתחמים - בית פרומקין ובית עובדיה. בית פרומקין נקרא על שם סבא רבא של ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, שבנה יישוב לעולי תימן באזור. בעקבות הפרעות לפני קום המדינה עזבו התושבים היהודיים את המקום והשכנים הערביים השתלטו על הכפר היהודי. כעת, מספרים בעמותות העוסקות ביישוב יהודים בשכונה הערבית, נסגר מעגל ויהודים חזרו להתגורר במקום. לא נרשמו אירועים אלימים בעת הכניסה.

כזכור, בסוף ספטמבר התיישבו יהודים בשישה בתים בשכונה, תוך שהם מלווים בכוח משטרתי גדול שאבטח אותם. בניגוד לכניסה הנוכחית, בפעם שעברה ההתיישבות, אף היא באישון לילה, לוותה בהתפרעויות מצד יהודים וערבים ושוטר יס"מ נפצע באורח קל בראשו וטופל במקום.

בסך הכל מתגוררים היום בכפר כ-60 משפחות. בחודשים האחרונים הכפילו הפעילים את כמות היהודים המתגוררים באזור. הכמות המוערכת היא כ-500 יהודים, לא כולל הבתים החדשים.

לאחר הכניסה הקודמת, ביקר יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט במקום ובירך על ההתיישבות המחודשת בכפר. במהלך הסיור אמר בנט לתושבים החדשים כי העליה היא "בעלת מימדים היסטוריים", שכן לראשונה מאז 1948 נוצר רוב יהודי באזור עיר דוד. הוא גם שיבח אותם על שעשו זאת בצורה חוקית ובתיאום עם הרשויות.

מנגד, מתח אתמול נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקורת על ההתיישבות היהודית בסילוואן. "זכותנו להתעקש על בנייה בכל רחבי ירושלים אך חובתנו לוודא, שהחלטה כזו נעשית על ידי ממשלת ישראל, עיריית ירושלים והגורמים הנוגעים בדבר תוך שקילת מכלול השיקולים. אסור שירושלים תהיה בת ערובה של גורם זה או אחר. ירושלים לא יכולה להיות עיר שהבנייה בה נעשית בהיחבא, או שהתגנבות לדירות נעשית בה באישון לילה", אמר ריבלין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן