ראש מועצת חוף אשקלון: תוכנית השר אריאל לחיזוק עוטף עזה - צעד בכיוון הנכון

"מציאות של 14 שנים תחת איום טילים חייבת להשתנות. המלצות השר אורי אריאל לחיזוק יישובי העוטף הינה צעד ראשון בכיוון הנכון", אומר יאיר פרג'ון, ראש מועצת חוף אשקלון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/08/14 10:14 ה באלול התשעד

ראש מועצת חוף אשקלון: תוכנית השר אריאל לחיזוק עוטף עזה - צעד בכיוון הנכון
יחצ, צילום: יחצ

היום (א') ידונו בממשלה על העברת מיליארדי שקלים לטובת שיקום עוטף עזה ודרום הארץ בעקבות מבצע צוק איתן וירי הרקטות לעבר ישראל. שר הבינוי והשיכון אורי אריאל המליץ להעביר כחצי מיליארד שקלים על מנת לחזק את היישובים שנפגעו.

"בחודשים האחרונים 'זוכים' כלל אזרחי ישראל להכיר במקצת את מה שהפך בעל כורחנו לשגרת החיים של תושבי עוטף עזה", אומר בתגובה יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון.

"להכיר במקצת את מציאות חיינו ב 14 שנים תחת איום של טילים, כאשר קמים בבוקר בידיעה שגם היום ארגון טרוריסטי יכול להשבית את שגרת החיים, את משחק הכדורגל, את השחייה בבריכה או בים, או את השמחה המשפחתית, ולצערנו גם לקבור ילדים, מבוגרים, ואפילו פעוטות. זוהי מציאות חיים שקשה לתאר במילים, בוודאי שקשה להסביר את זה, ובוודאי שאי אפשר להתרגל אליה וקבל אותה כמובן מאליו", מוסיף פרגון.

"את המציאות הזו ממשלת ישראל חייבת לשנות. בזמנים של מלחמה כולם מחבקים אותנו, אבל עם שתיקת התותחים נשאר שוב לבד. התשובה שלנו על כל טיל של החמאס צריכה להיות עוד בנייה, עוד משפחות שיגיעו אלינו לעוטף עזה ויצטרפו למאבק הציוני על גבולותיה של מדינת ישראל. אבל לשם כך אנחנו צריכים גם כיפת ברזל - כיפת ברזל כלכלית”.

"המלצות שר הבינוי והשיכון אורי אריאל לחיזוק יישובי העוטף בעלות של יותר מחצי מילארד ש״ח הינה צעד ראשון בכיוון הנכון. שר הבינוי והשיכון שפועל כבולדוזר לקידום ההתיישבות בארץ ישראל צריך לשמש דוגמא לכלל השרים שעטפו אותנו באהבה והבטחות במהלך החודש האחרון. דוגמא שהבטחות אפשר לקיים מהר ועכשיו. ועד שזה יקרה אני יכול להבטיח שלמרות הכל לא נזוז מכאן, אנחנו כאן כדי להישאר”, הוא מסכם.