הרב מוצפי תקף את הרב אבינר, בציונות הדתית דורשים התנצלות

הרב בן ציון מוצפי, מרבני הזרם הספרדי חרדי, תקף בשיעור שמסר את הרב שלמה אבינר וכינה אותו "רשע מרושע, חוטא מזרע עמלק". סגן השר בן דהן בתגובה: "אין מקום לאמירות אלו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/03/14 14:31 ח באדר ב'

הרב מוצפי תקף את הרב אבינר, בציונות הדתית דורשים התנצלות
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב בן ציון מוצפי, מרבני הזרם הספרדי חרדי, תקף בשיעור שמסר את הרב שלמה אבינר. בתגובה לדברי הרב כי יגיע לעצרת החרדים אך יתפלל שיגוייסו. "אלו הרשעים שזוממים כל הזמן לשנוא ולהכרית חס ושלום את בני התורה, ביניהם יש כאלה שקוראים לעצמם רבנים - "רע בנים", רשעים, יותר גרועים מהחילונים עצמם - שהם שונאים את בני הישיבות", אמר הרב מוצפי.

"לא מתבייש, עז פנים לגהינום", הוסיף הרב מוצפי ותקף את הרב אבינר. "אומר אני אבוא לשם ואתפלל שיתגייסו לצבא. רשע מרושע חוטא ומחטיא מזרע עמלק זה, איך הוא אומר דבר כזה?".

התבטאות זו מצטרפת לתקיפה של חבר מועצת חכמי התורה, הרב שמעון בעדני, נגד רבני הציונות הדתית שהגדיר אותם "בהמות, מטומטמים".

"יאיר לפיד מושך אחריו אפילו אנשים דתיים", הוסיף הרב בעדני. "לא רוצה לומר את שמם, איך הם הולכים אחריו? מטומטמים! בהמות! זו השתלטות של עמלק, גם הרבנים שלהם, איך הולכים אחריהם, הרבנים האלה הם ייתנו את הדין על זה שהזיקו לכוללים, ה' ישמור. מצביעים איתו ביחד על כל החוקים הרעים. אנחנו צריכים להיאבק בכל הכוח נגד הרשעים האלה. להיאבק בכל הכוח שלא יהרסו את הדת וזה חובת כל אחד".

בתגובה לדברי הרב מוצפי כנגד הרב אבינר דרשו חברי המטה החילוני בבית היהודי מהיועץ. המשפטי לממשלה להעמיד את הרבנים החרדיים לדין.

"בימים בהם יש הסתה אינסופית כלפי הציבור הדתי לאומי ובפרט כלפי מנהיגיו ורבניו, אנחנו מצפים מרבנים חרדים לפעול להרגעת השטח. ההסתה של הרב מוצפי שמצטרפת לדברי הסתה מאישים אחרים היא מסוכנת ומהווה נורת אזהרה חמורה. אנחנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפעול להעמדת הרב מוצפי לדין בהקדם, ולהבהיר בכך שהסתה איננה חלק מחופש הביטוי".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, תקף במילים חריפות את שורת ההתבטאויות שנשמעו על ידי הרבנים בכנס לרגל פתיחת קורס מקצועי לעובדי חברה קדישא באוניברסיטת אריאל.

"הציבור שנמצא כאן כולנו ביחד פועלים למטרה אחת לקדש שם שמיים, להאהיב את שירותי הדת על עם ישראל", אמר סגן השר.

"מאוד נעצבתי על האמירות שנאמרו ביומיים האחרונים על הרב אבינר, רב מפיץ תורה הגדול ביותר שיש, 'רשע וחוטא, מזרע עמלק', אלה אמירות שמקומם לא יכירם. להגיד על רבנים שהם בהמות ומטומטמים כך קרא הרב בעדני. מה אלה ההתבטאויות האלה והמילים האלה", תהה סגן השר והוסיף:

"אלה אמירות שאסור שתאמרנה ואני מקווה שהרב הראשי הרב לאו שיושב כאן, יאמר זאת בקולו. כולנו צריכים לפעול יחד ולא לגרום לחילול השם. האמירות שנאמרו גורמות אך ורק לחילול השם".

לדברי כתב ישראל היום יהודה שלזינגר, בעקבות הדברים התקשר הרב הראשי לרב אבינר והתנצל. "התקשרתי לרב אבינר אמרתי שלא יעשה כן בישראל. לא זו דרכה של תורה", ציטט יהודה שלזינגר.