צהר: ההכרזה כי חובת השירות הצבאי דומה לגזרות המן היא חילול קודש

ארגון רבני צהר מתייחס לעצרת החרדים אשר חלק מהציונות הדתית צפויה לקחת בה חלק. "רואים חשיבות גדולה בהסדרת עקרונות השירות הצבאי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/02/14 11:10 כח באדר א'

צהר: ההכרזה כי חובת השירות הצבאי דומה לגזרות המן היא חילול קודש
מתוך אתר הנחל החרדי, צילום: מתוך אתר הנחל החרדי

ארגון רבני צהר מתייחס לעצרת החרדים אשר חלק מהציונות הדתית צפויה לקחת בה חלק. "צהר רואה בלימוד תורה מצווה גדולה וערך עליון לזהותה היהודית של מדינת ישראל. בד בבד, רבני צהר רואים בשרות הצבאי מצוה מהתורה וחובה מוסרית שהתורה עצמה העידה עליה ("האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה"), ומצווה של שותפות בעזרת ישראל מיד צר", נכתב בהודעה מטעמם.

"אנו רואים חשיבות גדולה בהסדרת היחס בין עקרונות אלה על ידי המדינה באופן שיבטיחו הן את זהותה היהודית של המדינה והן את ביטחונה. אין הארגון עוסק בטיב ההסדר הראוי", מדגישים הרבנים ויוצאים נגד האמירות המתלהמות של חלקים מהשיח: "ההכרזה כי חובת השרות הצבאי על פי חוק דומה לגזירות המן - "כי נמכרנו עמי ועמי" או לגזרות שמד היא חלול הקודש ותורת ישראל".

"מדינת ישראל היא מרכז התורה הגדול ביותר שקם לעם היהודי מאז מעמד הר סיני", מדגישים רבני הארגון. "השוואה כלשהי בין החלטות לגיטימיות, צודקות או לא צודקות, של ממשלת ישראל בדבר חובת הגיוס לצה"ל לגזירותיהם של שונאי ישראל במהלך ההיסטוריה היא עיוות היסטורי ומוסרי וחילול של מקדשי שם שמיים במהלך הדורות - ודומיה, היא מעילה בקודשי עם ישראל, וחילול התורה והמצווה".

"אנחנו קוראים לאנשי הציבור להגיע להסכמה שתשמר את עולם התורה ותבטיח את בטחונה של מדינת ישראל, מתוך כיבוד הדדי", סיימו הרבנים את הצהרתם.