הרב חיים נבון: אין מה לפחד מתחרות

הרב חיים נבון תוקף את ההתנגדות הנחרצת של חלק מרבני הציונות הדתית בנושא טקסים אזרחיים וטוען כי מדובר בחשש מתחרות באופן בלתי מוצדק. "אי אפשר להשוות הטקסים הללו לעוצמת הטקס המסורתי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/14 14:18 כו בשבט התשעד

הרב חיים נבון: אין מה לפחד מתחרות
הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי

הרב חיים נבון תוקף את התנגדותם הנחרצת של חלק מאנשי הציונות הדתית נגד נושא הנישואין האזרחיים והטקסים האזרחיים. בסטטוס בפייסבוק התייחס הרב ללוויתה של שרת החינוך לשעבר שולמית אלוני אמש ולבחירתה להיקבר בסופו של דבר בלוויה דתית. "אינני יודע למה בחרה שולמית אלוני להיקבר בהלוויה דתית. אך באופן כללי, אני חושב ששומרי מצוות רבים אינם מבינים את עוצמתם של הטקסים היהודיים המסורתיים. לכן הם חוששים מתחרות, ונלחמים בעוז בנישואים אזרחיים, למשל", כותב הרב.

"אני, לעומתם", ממשיך הרב, "חושב שחתונה יהודית דתית היא אירוע הרבה יותר משמעותי מאשר המקבילה האזרחית, וכן גם לגבי הלוויה, להבדיל. אני חושב שאם תהיה אפשרות לבחור, הרוב הגדול יעדיף את האופציה הדתית".

"הטקסים האזרחיים הם לרוב הלחמה מלאכותית של טקסים נוצריים עם גינונים הוליוודיים בתוספת הצהרות של תקינות פוליטית. אי אפשר להשוות אותם לעוצמה של הטקס המסורתי, שהוא יחידה אורגנית בת אלפי שנים, שמלווה בדמעותיהם של מאות דורות", אומר הרב ומפיג את החששות של אנשי המגזר החוששים לתהליכי 'יהדות מתקדמת':

"ראיתי פעם נוסח עברי מחודש של ה״קדיש״, מטעם אחת התנועות ליהדות מתקדמת. הנוסח היה מובן, תקין פוליטית ועכשווי - ונראה כאילו נכתב בידי אפליקציה של גוגל. אין לנו מה לפחד מתחרות".