"צהר": קוראים לרב עובדיה יוסף לעשות תשובה ולבקש מחילה

ארגון רבני "צהר" מפרסם הודעה חריגה הקוראת לגדול הפוסקים "לעשות תשובה ולבקש מחילה" בעקבות התקפתו נגד הרב דוד סתיו. בארגון הדגישו: "הדברים מעידים על הצורך הדחוף בשינוי פני הרבנות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/06/13 10:59 ח בתמוז התשעג

"צהר": קוראים לרב עובדיה יוסף לעשות תשובה ולבקש מחילה
שס, צילום: שס

ארגון רבני ”צהר“ מפרסם היום (א‘) הודעה חריגה בעקבות דבריו של הרב עובדיה יוסף אמש, לאחר שזה תקף את הרב דוד סתיו המתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל ואמר כי הוא ”אדם שאינו ראוי“ וכי ”אין לו יראת שמיים בכלל“.

”אנחנו מוחים על דברי ההסתה שהושמעו אתמול על ידי הרב עובדיה יוסף על רב גדול בישראל שכל חייו מוקדשים לאהבת התורה על ידי עם ישראל“, נמסר מ“צהר“, ”סגנון הדברים, תוכנם ועצם הקביעה שנאמרו על ידי אדם בלי שנעשה המעט של היכרות עם האדם אותו מלבינים ברבים מעידים על הצורך הדחוף בשנוי פני הרבנות בישראל“.

בארגון ציינו כי ”עם ישראל זקוק לרבנות שתדע לחבר את היהדות אליו ולא להשניאה בחירופים וגידופים. הציונות הדתית אינה זקוקה לאישורים של מאן דהוא לגדולי התורה שלה והיא תדע להנחיל את מורשתה הציונית - יהודית לעם ישראל כולו“.

ב“צהר“ אף קראו לרב עובדיה יוסף ”לעשות תשובה ולבקש מחילה אחרי שכשל בעוון הלבנת פנים ברבים. וידועים דברי חז"ל על חומרת עונש הנכשל בעוון זה“.