האחוז הגבוה ביותר של התאבדות – בקרב הומואים דתיים

מחקר חדש על אחוזי ההתאבדות בקרב בני נוער בישראל, מציג תמונה עגומה ביחס לשיעור ההתאבדויות הגבוה בקרב ההומואים הדתיים. הסיבה: מצוקה קשה יותר בתוך המשפחה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/09/12 14:29 יז באלול התשעב

האחוז הגבוה ביותר של התאבדות – בקרב הומואים דתיים
HAMED_MASOUMI-cc-by, צילום: HAMED_MASOUMI-cc-by

מחקר ישראלי חדש שפורסם השבוע בחן את שיעור אחוזי ההתאבדות בקרב בני הנוער בישראל, תוך שהוא שופך אור ראשון על התופעה העגומה. על פי המחקר, שבחן את היקפם של ניסיונות התאבדות לא מתועדים בקרב בני נוער במספר יישובים בישראל, עולה כי 3.5% מבני הנוער שנבחנו - חוו ניסיונות אובדניים.

המחקר מצביע על כך שמרבית בני הנוער אינם מגיעים לטיפול בחדרי מיון ובכך כלל אינם נכנסים לסטטיסטיקות הקיימות אותם מחזיק משרד הבריאות. בסך הכל בחן המחקר 1,134 בני נוער, שהבהיר כי היקף תופעת ההתאבדויות בישראל, בקרב בני הנוער, גבוה פי 20 מהנתונים הרשמיים שהיו ידועים עד כה.

הנתון המשמעותי ביותר התקבל במחקר שהתמקד בשיעור ההתאבדויות בקרב הקהילה ההומו-לסבית. 20% מההומואים והלסביות שנבדקו במחקר דיווחו כי ניסו להתאבד - שיעור הגבוה פי 112 משיעור ההתאבדות בבני נוער המדווח בקרב האוכלוסייה הכללית.

שיעור ההתאבדות הגבוה אף יותר התקבל בקרב ההומואים והלסביות הדתיים. עורכת המחקר, הפסיכולוגית ד"ר חנה בר יוסף, ציינה כי "זוהי קבוצה שלא מקבלת די התייחסות, והיא כר פורה להתאבדויות ששומעים עליהן בדיעבד. אחוז ההתאבדות בקרב הדתיים הוא הגבוה יותר, שכן הם נתקלים במצוקה קשה יותר מול המשפחות".

בארגון הו"ד (הומואים דתיים) הפועל לצמצום התופעה, ציינו כי "אנו פועלים במהלך השנים האחרונות כדי לצמצם את ניסיונות ההתאבדות של הומואים דתיים, בין היתר באמצעות הגברת המודעות לנושא בקרב הממסד החינוכי והרבני".