המצב בבית אל יוצא משליטה: פעילי ימין קיצוני הכו את יואל צור

צור, אב שכול וממייסדי שכונת גבעת האולפנה, נפצע במהלך עימות אלים עם צעירים מ"נוער הגבעות". פעילי ימין מפגינים מול ביתו של הרב זלמן מלמד וקוראים: "מוות לבוגדים" ו"ארץ ישראל לא למכירה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/06/12 14:38 ז בתמוז התשעב

המצב בבית אל יוצא משליטה: פעילי ימין קיצוני הכו את יואל צור
תושבי גבעת האולפנה, צילום: תושבי גבעת האולפנה

התגוששות אלימה בעקבות פינוי גבעת האולפנה בבית אל: פעילי ימין קיצוני המשתייכים ל"נוער הגבעות" פצעו היום (ד') בשעות הצהריים את האב השכול, מותיקי ומייסדי שכונת גבעת האולפנה, יואל צור. הפעילים גידפו אותו ואת בנו, מנחם צור, הרבש"ץ של בית אל, ואת תושבי השכונה, פלשו לדירות מהם גורשו אתמול משפחות.

לאחר שהפעילים גורשו מהשכונה, הם פנו להפגין מול ביתו של רב היישוב, הרב זלמן ברוך מלמד, זאת במחאה על כך שהוביל הסכם לפינוי מרצון של שכונת גבעת האולפנה. אחד התושבים ציין בשיחה עם כיפה כי הוא "סבור שמנהיגים את קבוצת העבריינים הינם פרובקטורים שתולים של השב"כ, כדמותו וצלמו של אבישי רביב מימי ממשלת אוסלו".

המפגינים מול ביתו של הרב מלמד קוראים קריאות "מוות לבוגדים" ו"ארץ ישראל לא למכירה".

מנגד טוענים פעילי הימין כי תושבי השכונה הפעילו נגדם אלימות קשה. "הממלכתיים צבועים, כלפי השמאל הן מתייחסים באהבת ישראל אבל איתנו הם מתעמתים כאילו אנחנו האויבים שלהם", אמר אחד הפעילים. גורמים בימין הוסיפו כי "התנהגותם של תושבי שכונת האולפנה הינה התנהגות מחפירה. הם גיבורים על הילדים הללו שנתנו את הנשמה ומסרו את הנפש, כשאותם עסקני אולפנה קראו להם והיו זקוקים להם אבל כעת, כשסגרו דיל על הבתים שלהם על חשבון ארץ ישראל, הם זורקים אותם ומתנהגים כלפיהם באלימות".